עובדי אקספנד: "הכונס ביצע מחטף ופיטר 24 עובדים"

חלק מעובדי החברה פנו לבית המשפט במטרה לקיים דיון על הפעולות שביצע הכונס שמונה לחברה ■ טוענים בנושא הפיטורים שהתבצעו לפני שבוע: משכורות ספטמבר לא שולמו

הדרמות בחברת אקספנד לא מסתיימות. חלק מעובדי החברה פנו באחרונה לבית המשפט המחוזי בחיפה, במטרה לקיים דיון בנוגע לפעולות שביצע הכונס שמונה לחברה - עו"ד פז רימר.

בבקשה לבית המשפט, שהוגשה על-ידי עו"ד גלילה הורנשטיין, העובדים טוענים כנגד התנהלות הכונס בנושא פיטורי עובדים שהתבצעו לפני כשבוע, וכן לגבי תשלום משכורות חודש ספטמבר שלטענתם לא שולמה. הדיון נקבע למחר בבוקר.

לחברת אקספנד, שמפתחת ציוד תקשורת להאצה של גישה ליישומים ארגוניים דרך האינטרנט (WOC), מונה לפני כשבועיים כונס נכסים זמני שיפעל כמנהל מיוחד לחברה לצורך הפעלתה כ"עסק חי" וקידום מכירתה.

אקספנד נקלעה למצב זה עקב חששה של קרן פלנוס שהחברה לא תצליח להחזיר חוב של 10 מיליון דולר. לחברה יש מספר הצעות רכש פוטנציאליות בהיקפים של כמה מיליוני דולרים, אך בחברה הושקע סכום של מעל 100 מיליון דולר, מאז שהוקמה ב-1998.

פעילות כונס שנכנס לחברה נמצאת על הקו הדק שבין הצורך לתפעל חברה עתירת הוצאות עם תקציב אפסי, מה שכולל בדרך-כלל פיטורי עובדים נרחבים, אך בו בזמן לשמור על העובדים מרוצים, מאחר שחברות היי-טק לא יגלו התלהבות לרכוש חברה שעובדיה אינם מסכימים להליך המכירה.

במקרה זה, טוענים העובדים בבקשה, פיטר הכונס 24 עובדים, למרות שנדרש להמתין לדיון בבית המשפט בנושא. על-פי הגדרתם, הכונס פעל "באופן הנושא אופי של מחטף". העובדים שפוטרו כוללים גם את המנכ"ל, אלי בר, ואת מנהלת משאבי האנוש, ענת גפני.

עו"ד רימר מסר בתגובה כי לעובדים שולמה משכורת ספטמבר, וכי עלות המשך העסקת העובדים שפוטרו היא 400 אלף שקל בחודש, ו"הצמצום שנדרש הוא חיוני" לתפעול החברה. לטענתו, "קיים אמון מוחלט בין עובדי החברה לבין הצוות הניהולי המופקד על התנהלות השוטפת של החברה".