מתכוננים לתקיפה באיראן? חיל האוויר התאמן באיטליה

חיל האוויר השלים בימים האחרונים תרגיל נרחב באיטליה, ובו השתתפו מטוסי תקיפה מסוג ‏F16‎‏ ומטוסי תדלוק ■ התרגיל דימה מספר רב של מצבים שיכולים להתאים למתאר של תקיפת יעד מרוחק

חיל האוויר השלים בימים האחרונים תרגיל נרחב באיטליה, ובו השתתפו מטוסי תקיפה מסוג ‏F16‎‏ ומטוסי תדלוק. התרגיל דימה מספר רב של מצבים שיכולים להתאים למתאר של תקיפת יעד מרוחק, כמו באיראן. כן תורגלו מצבים של תדלוק אווירי; קרבות אוויר עם מטוסי טורנדו של חיל האוויר האיטלקי, והתמודדות עם מערכות התרעה ומכ"ם שבכוחן לגלות כלי טיס בדרך אל יעד התקיפה.

במסגרת התרגיל שהחל ביום ראשון שעבר, ונמשך כחמישה ימים, המטוסים הישראליים נחתו בבסיס של חיל האוויר האיטלקי באי סרדיניה. מדובר במטוסי קרב משלוש טייסות שונות בבסיס רמת דוד. בדרך אל הבסיס האיטלקי, הם תדלקו באוויר, מפאת מרחק הטיסה, שהוא גדול יותר ממרחק הטיסה לאיראן.

בתרגיל לקחו חלק גם מספר מטוסי תובלה מסוג הרקולס, שנשאו אל הבסיס האיטלקי ציוד ששימש את כוחות האוויר הישראליים במסגרת האימון.

זו הפריסה השביעית במספר של חיל האוויר באיטליה לצרכי אימון. עם זאת, לא מדובר בתרגיל הנרחב ביותר שמבצע חיל האוויר הרחק מגבולות המדינה.

חיל האוויר מקפיד לקיים אימונים מסוג זה, כדי לדמות טיסה ליעדים לא מוכרים ומרוחקים, וכדי לתרגל את אנשיו בפעולה באזורים שזרים להם. כך למשל, בחודש הבא אמור חיל האוויר האיטלקי לקיים בארץ תרגיל גומלין: מטוסי טורנדו המשמשים אותו עתידים לנחות בבסיס חיל האוויר בעובדה, וחיל האוויר הישראלי יסייע לו לתרגל תרחישים לפי מתארי הלחימה שמעניינים אותו.