"עובדה" תחשוף את יומני רון ארד מהשבי: "אני עוד אחזור"

בתוכנית פתיחת העונה של "עובדה" ביום חמישי הקרוב ייחשף יומן שכתב רון ארד בשבועות הראשונים שלו בשבי בלבנון ■ כתב לבתו ואשתו: "אני עוד אחזור, ולעולם לא אעזוב אתכן שוב"

תוכנית התחקירים "עובדה" של זכיינית ערוץ 2 קשת תחשוף ביום חמישי הקרוב, בפרק פתיחת העונה שלה, יומן שכתב הנווט השבוי רון ארד במהלך תקופת השבי שלו. המכתבים ביומן נכתבו על-ידי ארד בעצמו בשבועות הראשונים שלו בשבי, עוד כשהיה בשטח לבנון.

בשורות צפופות, בכתב-יד קטן ומסודר שנדחס על דפים שנתלשו מתוך ספר, כתב רון ארד את יומן השבי שלו: אוסף של מכתבים שבהם הוא פורק את כל אשר על ליבו ומתאר את שעובר עליו בשבועות הראשונים לשבי בלבנון.

רוב חלקי היומן מופנים לאשתו תמי ולבתו הקטנה יובל: הוא כותב להן על געגועיו, מפציר בתמי לשכוח אותו ומקדיש ליובל שיר מיוחד. בין לבין מנסה רון לשתול ביומן גם סימנים למיקומו, במטרה להכווין אליו כוחות חילוץ.

מובא כאן חלק מהמכתב הראשון ביומן שנכתב כשבועיים לאחר שנפל בשבי, שבו מתייחס ארד לאשתו ובתו: "ועכשיו ליקרות לי מכל, תמי ויובל: אני משתדל לשכוח אתכן, כי כל זיכרון שהוא חונק את גרוני, אבל דעו לכם שאני אוהב אתכן, וכנראה אתן הסיבה היחידה המונעת ממני לחשוב על הרע מכל.

"....אני מבטיח לכם לפחות את הדברים הבאים:

א. אני עוד אחזור. שנה? שנתיים?

ב. לעולם ושוב לעולם לא אעזוב אתכן שנית, אפילו אם אצטרך להפסיק לטוס.

ג. יהיה לנו בית חם ואוהב וטוב, כפי שלא היה לנו מעולם".

רון ארד נפל בשבי ארגון אמל בלבנון ב-16 באוקטובר 1986. כשבועיים לאחר מכן כתב את המכתב הראשון ביומן - אחד מתוך חמישה - וייעד אותו לאשתו תמי. 22 שנה התגלגלו דפי היומן בלבנון מבלי שבישראל ידעו עליו. ב-2008, כחלק מעסקה להחזרת גופותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר, הועבר צילום כתב-היד המקורי של היומן לישראל.