קרן ההשקעות E.M.A: עו"ד משה טייטבלאום גזל כספים ונכסים

הקרן, המאגדת משקיעים ישראלים שביקשו לרכוש נכסים בפולין, תובעת כ-69 מיליון שקל מעו"ד משה טייטבלאום ושותפו אלפונסו נחום, בטענה כי גזלו את כספה ונכסיה בדרכים מתוחכמות

קרן ההשקעות E.M.A Mercury Investments Ltd, המאגדת שורה של משקיעים ישראלים שביקשו לרכוש נכסי מקרקעין בפולין, הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך כ-69 מיליון שקל נגד עו"ד משה טייטבלאום ושותפו, אלפונסו נחום, בטענה כי גזלו את כספה ונכסיה של הקרן בדרכים שונות ומתוחכמות.

"הנתבעים בחרו לחבור יחד על מנת להוליך שולל את התובעת, לגזול ממנה את כספה ואת נכסיה, והכול תוך הטעייתה (לשון עדינה שבעדינות), ותוך שימוש לרעה ביחסי האמון ששררו בין הקרן לבין טייטלבאום", נטען בתביעה.

באמצעות עורכי הדין זוהר לנדה ונועה אזולאי-הבדלה ממשרד ברנע ועו"ד אורי בר, טוענת הקרן כי עו"ד טייטלבאום, שאמור היה לייצג אותה בפולין, לאתר בעבורה נכסים בעלי פוטנציאל ולרכוש אותם בעבורה, קיבל לידיו את כספי המשקיעים בהיקפים של מיליוני אירו וחתם על הסכמים לרכישתם, אך לבסוף הותיר את הקרן ללא כספיה וללא מרבית הנכסים.

לטענת התובעת, עו"ד טייטלבאום ושותפו פעלו במספר רב של דרכים כדי להונות אותה. בין היתר, נטען, עשו הנתבעים שימוש בכספים שהעבירה אליהם התובעת כדי לרכוש את הנכסים, ובמקביל השתלטו בעצמם על אותם נכסים.

דרך נוספת שבה הונו הנתבעים את הקרן, על-פי כתב התביעה, הייתה באמצעות יצירת מצגי-שווא כאילו יש צד ג' המעוניין לרכוש מהתובעת את כלל נכסיה, בעוד שבפועל מדובר היה בחברות הקשורות לנתבעים.

"מהלך זה נעשה תוך הטעיית התובעת, כחלק מניסיון למכור את הנכסים במחירים גבוהים לגופים זרים, תוך כדי הסתרת מחיר המכירה האמיתי מן התובעת ושלשול ההפרש לכיסם של הנתבעים", נטען בתביעה.

את תגובתו של עו"ד טייטלבאום, השוהה בפולין, לא ניתן היה להשיג.

"תביעה הזויה"

עו"ד טייטלבאום מסר בתגובה כי כתב התביעה עוד לא הומצא לידיו, ולכן אין הוא יכול להגיב לגופו של עניין באופן מפורט. עם זאת, עו"ד טייטלבאום מסר כי "באופן כללי ומתוך הנחה בלבד, אני משער כי הטענות שנטענו בתביעה מוכרות לי, והן כולן נדחו על-ידי בעבר לנוכח היותן חסרות כל בסיס עובדתי ומשפטי. קבוצת המשקיעים היא זו שהפרה את כל התחייבויותיה וגרמה בכך גם לעצמה וגם לי לנזקים כבדים ביותר, שאני שומר על מלוא זכויותיי לתובעם".

עוד מסר עו"ד טייטלבאום כי "הטענות שככל הנראה נטענו במסגרת התביעה, כמו גם עצם הגשתה, מטרתן אחת - והיא הפעלת לחץ כדי לשפר את מצבה ולהביא להישגים טובים מאלה שהוצעו לקבוצה בעבר, לפנים משורת הדין, ושלא נתקבלו על-ידה.

"אין לי ספק כי כל התביעה ההזויה וחסרת הבסיס תידחה על הסף, אך כל תיאור שקרי ומגמתי של מצב דברים כביכול שנכלל בה ייחשב בעיניי כהוצאת דיבה ולשון הרע ויהווה עילה לתביעה נוספת מצדי כלפי מי שאחראי לו".

עו"ד אלפונסו נחום, מסר בתגובה: "כלל, המדובר בתביעת סר ובפרט בכל הנוגע אליי. אינני קשור לכל מערכות היחסים המתוארות בבסיס התביעה ומעולם לא הייתי קשור אליהן למעט בעניין אחד, שבו דווקא אני הוא זה שתבעתי את אחד ממנהלי הקבוצה בתביעה שמתנהלת בבית המשפט, מזה למעלה משנה.

"לא הייתי שותף של הנתבע מס' 1 ובוודאי לא בעניינים נשוא התביעה, אלא בצעתי השקעות באמצעותו ותוך הסתייעות בשירותים שונים שניתנו לי ע"י משרדו. כל השקעותיי נעשו בתמורה לכספים שאותם העברתי לכלגורם שממנו רכשתי כל נכס... מעבר לכך, אמסור את תגובתי המפורטת לבית המשפט".