דריסת רגל ראשונה לגולף בחו"ל: פותחת חנות מקס מורטי בפראג

המנכ"לית אילנה קאופמן: "אני מקווה שהרשת הבאה שתפתח סניף בחו"ל תהיה גולף אנד קו"

אחרי בחינות ארוכות, קבוצת גולף אנד קו עושה צעד ראשון בחו"ל דווקא עם המותג הקטן בקבוצה, מותג האופנה וההנעלה האיטלקי מקס מורטי. הקבוצה חתמה על הסכם עם LIGHTHOUSE GROUP, חברה צ'כית המחזיקה מרכזים מסחריים ופעילות קמעונאית, ובמסגרתו תקים החברה חנות בעיר פראג. החנות, שתשתרע על שטח של כ-80 מ"ר, תיפתח בימים הקרובים.

"רציתי לצאת עם גולף אנד קו, אבל הזכיין רצה את מקס מורטי. הוא אמר שאין דבר כזה באירופה. גולף אנד קו זקוקה לחנויות של לפחות 250-300 מ"ר, וגודל החנות הזאת היא 80 מ"ר. זה פיילוט לשני הצדדים. לדבריהם, רמות המחיר שלנו יחסית לאיכויות הן טובות. זה לא שמחר אנחנו פותחים 20 חנויות, אבל הרצון שלנו תמיד היה לצאת לחו"ל, והחלטנו לעשות זאת יותר זהיר. אני מקווה שהרשת הבאה בחו"ל תהיה גולף אנד קו", אומרת מנכ"לית גולף, אילנה קאופמן.

פרט למקס מורטי, קבוצת גולף מפעילה היום את הרשתות גולף, גולף אנד קו, אינטימה ובלו בירד. בסך-הכול מפעילה הקבוצה 260 חנויות. עד סוף השנה תפתח החברה 7 חנויות נוספות, אחת של מקס מורטי והיתר של גולף אנד קו וגולף.

בהתייחס לבלו בירד, המונה 26 סניפים, אומרת קאופמן: "קיבלנו רשת מרוסקת, בלי עובדים ובלי סחורה. מאפריל הרשת עובדת מאוד יפה. פתחנו 3 סניפים וכן הרחבנו את הרשת למידות לגילאי 12-18".

- אתם מרגישים האטה בצריכה?

"באוקטובר-נובמבר 2011 היו מכירות טובות מאוד. אוגוסט היה חלש, ספטמבר טוב, ואוקטובר היה בסדר".

- איך תתמודדו עם כניסת השחקנים הבינלאומיים forever 21 ואמריקן איגל, שנכנס עם מותג הלבשה תחתונה aerie המצליח ויתחרה באינטימה?

"כולם מתחרים בכולם, ותחרות טובה רק מדרבנת להיות טובים יותר. יש לנו יתרון גדול בהכרת השוק המקומי. השחקנים הבינלאומיים לא יוצרים אופנה מיוחדת לישראל אלא מביאים את מה שיש להם".

- אבל השוק לא גדל, ויש בו יתר שחקנים.

"השוק הוא רוגש וערני, אבל צריך להתחרות ולתת את מה שהבינלאומיים לא נותנים".

- התפתחות רשת פוקס הום השפיעה עליכם?

"תחרות טובה. יש התעוררות מאוד גדולה בכלי בית, אבל אז יש יותר פרסום, יותר פעילות ויותר קניות".

- אתם לא חוששים מהמחאה הצרכנית? תורידו מחירים?

"ב-5 השנים האחרונות המחירים בהלבשה ירדו, והם יורדים כל הזמן בגלל התחרות".