6 שנות מאסר למוכר כדורים מזויפים לטיפול באין-אונות

צבי רוזנבלט הורשע בכך שמכר את התרופות המזויפות לטיפול באין-אונות לכל דכפין, תוך העמדת המשתמשים בהם בסיכון חיים, הן במרפאות בארץ והן באמצעות מכירה באינטרנט

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הטיל היום (א') עונש מאסר בפועל של 5 שנים ו-10 חודשים על צבי רוזנבלט, שהורשע בכך שבמהלך השנים 1999 עד 2004 הפעיל 3 מרפאות לטיפול באין-אונות, במסגרתן מכר כדורים מזויפים מסוגים שונים לטיפול בתופעה, אותם הציג כמקוריים.

בנוסף הטיל בית המשפט על רוזנבלט, שגם בנה מערך הסוואה שלם כדי להסתיר את פעילותו, קנס של חצי מיליון שקל וכן מאסר על-תנאי של שנתיים.

על לאוניד אדז'רסקי, שותפו של רוזנבלט למכירת הכדורים המזויפים, גזר בית המשפט עונש של שנה וחצי מאסר בפועל, שנתיים מאסר על-תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל.

בנוסף הטיל בית המשפט קנס של 50 אלף שקל על כל אחת מ-5 החברות שרוזנבלט ואדז'רסקי פעלו באמצעותן.

"נסיבותיו של מקרה זה מיוחדות בחומרתן משאר מקרי זיוף התרופות שהגיעו בשערי בתי המשפט עד כה, כאשר המייחד אותו הוא היקף הפעילות העבריינית, תחכומה וסכומי הכסף הרבים שזרמו בצינורותיה", נימק השופט ג'ורג' קרא את החלטתו לגזור על הנאשמים עונשי מאסר משמעותיים.

רוזנבלט ואדז'רסקי הורשעו כי הם מכרו את התרופות המזויפות לטיפול באין-אונות לכל דכפין, תוך העמדת המשתמשים בהם בסיכון חיים, הן במרפאות בארץ והן באמצעות מכירה ברשת האינטרנט.

פדיון מכירתן של התרופות המזויפות הולבן על-ידי הנאשמים באמצעות הקמה של מערך חברות ישראליות וזרות, בו שלט רוזנבלט. הכדורים המזויפים הוברחו על-ידי רוזנבלט לארץ תוך השתמטות מתשלום מסים ובמסווה של משלוח "מסמכים". הנאשמים מכרו למעלה מ-400 אלף כדורים וגלגלו מחזור כספים עצום של למעלה מ-23 מיליון שקל.

רוזנבלט היה הדמות הדומיננטית בפרשה והנהנה העיקרי מהרווחים. אדז'רסקי, שהוא רופא במקצועו, שימש כ"איש-קש" בעבור רוזנבלט.