הוט ומירס: טלוויזיה, סלולר, אינטרנט וטלפון בחבילה אחת

הוט מתכוונת להשיק חבילת שירותים מרובעת, במטרה לגוון את השירות ולבסס יתרון על פני סלקום ופרטנר אשר להן אין שירותי טלוויזיה, ואשר מצדן מנסות למצוא פתרון לבעיה

קבוצת הוט מתכוונת להשיק חבילת שירותים מרובעת (סלולר, טלוויזיה, טלפוניה ותשתית אינטרנט), במסגרת כניסתה של החברה-הבת מירס לשוק הסלולרי במהלך הרבעון הראשון של 2012. לצורך כך נזקקת החברה לאישורים רגולטוריים - כיום חלה על הקבוצה הפרדה מבנית, ותנאי המיזוג בין הוט לבין מירס מחייבים שהוט תמכור את שירותיה בפריקות מלאה. כלומר, כל שירות בחבילה יכול להימכר בנפרד ובאותו המחיר שהוא נמכר בחבילה.

גורמים המקורבים לקבוצה מדברים על כך שמירס והוט מבינות שבמסגרת הכניסה הצפויה לשוק הסלולר, לא יהיה נכון להיכנס רק דרך גזרת המחיר, כיוון שכל הצעה שממוקדת אך ורק בהוזלת המחיר תביא לכך ש-3 החברות הסלולריות יגיבו באותה עוצמה ואף יותר מכך. בנוסף, 3 החברות הסלולריות מתכננות להשיק מותגים פרטיים מוזלים בעצמן.

הוט מתחזקת

מאגר לקוחות מירס מבוסס ברובו על השוק המוסדי שקשה להציע לו הצעה שיווקית. מאידך, להוט יש 900 אלף לקוחות, וחלקם הגדול מנוי על חבילות טריפל, כלומר מקבל טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה בחבילה אחת, ולכן אפשר להציע ללקוח להוסיף עוד סכום כסף יחסית קטן ולקבל גם שירותי סלולר.

המודל של החבילה המרובעת הוא מודל שיחזק את הוט ואת מירס, וגם ינצל את העובדה שסלקום ופרטנר מוגבלות מבחינת היכולת שלהן להציע חבילה מרובעת של שירותים, ובמיוחד טלוויזיה.

בהנחה שבקרוב בזק לא תקבל הקלות בנושא ההפרדה המבנית ושעדיין תהיה תחת פיקוח מחמיר של משרד התקשורת, מירס שצברה ניסיון רב ערך בחבילה המשולשת, יכולה לנסות ולשכפל אותו גם בחבילה המרובעת.

בשולי הדברים נציין כי פרטנר וסלקום עובדות חזק מאד על פתרון לעולם הטלוויזיה, ושתי החברות עורכות ניסויים שמשלבים בין ממיר ה-DTT לבין ערוצי טלוויזיה שמועברים דרך האינטרנט. שתיהן מבינות שבסל המוצרים שלהן, הטלוויזיה היא מוצר מפתח, ובמסגרת התגבשותן של קבוצות תקשורת, הן חייבות מוצר משלים של טלוויזיה כדי להתמודד עם בזק והוט.