תביעה: שיכון ובינוי ניצלה קבלן בכינוס נכסים ועצרה תשלומים

‎‎מפרק חברת א.צ. ברנוביץ' תובע 35 מיליון שקל על חלקה בהכנסות מפרויקט מגורים בנס-ציונה‏

‎‎‎‎תביעה נגד ענקית הנדל"ן: מפרק חברת א.צ. ברנוביץ' תובע 35 מיליון שקל משיכון ובינוי ומהחברה-הבת סולל בונה, בטענה כי הקבלן ברנוביץ', שהשתתף בביצוע פרויקט מגורים בהיקף מאות מיליוני שקלים בנס-ציונה, לא קיבל את מלוא התשלום עבור עבודתו.

‏‏לפי כתב התביעה, שהוגשה ביום חמישי לבית המשפט המחוזי-מרכז בפתח תקווה, סולל בונה "מנצלת ניצול ציני את העובדה שהתובעת מצויה בהליך כינוס, ולא מעבירה לה חלקים ברווחים מבניית פרויקט מגורים ענקי ומוצלח בנס-ציונה - שכונה בת 585 יחידות דיור וכן שטחים מסחריים ניכרים".

‏המדובר בפרויקט "נס ציונה ‏Valley‏", שיזמה חברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה. מבצעת הפרויקט הייתה בתחילה ברנוביץ', ולאחר שנכנסה לפירוק, נכנסה בנעליה סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון. מכיוון שברנוביץ' כבר החלה בביצוע הפרויקט, נחתם הסכם לפיו תעביר סולל בונה לברנוביץ' אחוזים מסוימים מרווחיה בפרויקט.

‏‏תהליך הפירוק של ברנוביץ', שחובותיה הגיעו לכמעט 300 מיליון שקל ושכמה מבעליה הורשעו בעבירות מס, החל בהוראת בית המשפט ב-2003.

התביעה הנוכחית הוגשה בהליך של סדר דין מקוצר, לאחר שבית המשפט הסמיך את עו"ד איתן ארז, כונס הכנסים של ברנוביץ', ופז יצחקי ויינברגר ממשרדו, להגישה.

‏"חוסר תום-לב קיצוני"

‏‎‎ברנוביץ' טוענת בתביעה כי מכתבי דרישה לתשלום שנשלחו לסולל בונה לא נענו, והתעלמותה הובילה את כונס הנכסים בלית ברירה להגיש תביעה כספית.

בכתב התביעה נטען עוד כלפי סולל בונה כי "פעלה בחוסר תום-לב קיצוני משך שנים" ו"הסתירה מידע" מהתובעת במשך תקופה ארוכה.

‏עוד נטען נגד סולל בונה כי במסגרת הליכים משפטיים אלה ננקטו כלפיה הליכי בזיון בית משפט, ובהם "נמתחה ביקורת קשה על התנהלותה".

בחברת שיכון ובינוי סירבו להגיב על הדברים.