צפו: בקרוב בקולנוע - הראיון האבוד של סטיב ג'ובס

10 דקות מתוך ראיון שארך כ-70 דקות עם מייסד ומנכ"ל אפל לשעבר פורסמו בסדרה דוקומנטרית ששודרה ב-1996 ■ כעת הראיון המלא יעלה כפיצ'ר בבתי-הקולנוע ברחבי ארה"ב

קשה להגיד שאפשר לשבוע מאחד האנשים החשובים והמשפיעים ביותר בתעשיית ההיי-טק ב-30 שנים האחרונות, סטיב ג'ובס, שהלך לעולמו לפני כחודש. אחרי שהביוגרפיה החדשה שלו חשפה אינספור פרטים חדשים ומעוררים מחלוקת על כל מהלך חייו ופועלו, כעת נדמה שכל פיסת מידע חדשה שבה מופיע ג'ובס, אך לא נחשפה טרם מותו, מעוררת הרבה מאוד עניין.

הפעם מדובר על ראיון שנערך ב-1995 עם מי שהיה אז מייסד ומנכ"ל חברת המחשבים NEXT, סטיב ג'ובס, כשנתיים לפני שחזר לחברה המקורית שייסד, אפל, והצעיד אותה לימיה הזוהרים שנמשכים עד עצם היום הזה.

מתוך הראיון שארך כ-70 דקות, נכנסו כ-10 דקות בלבד לסרט הדוקומנטרי על התפתחותו של עמק הסיליקון, אותו צילם רוברט קרינגלי עבור ערוץ PBS האמריקני. מאז מותו של ג'ובס לפני כחודש, הפך הראיון המצולם לפיסת היסטוריה נדירה בה מדבר ג'ובס על פיטוריו מאפל ועל החברה החדשה שהקים, כמו גם על מה שהניע אותו לפתח את מערכת ההפעלה של מחשבי המקינטוש המפורסמים - הביקור במעבדות הפיתוח של חברת זירוקס.

אחרי שהצליחו קרינגלי והמפיק שלו באותם ימים, פול סן, למצוא את ההעתק של הראיון המלא, הוחלט לשדר את הראיון המלא, כמו שהוא, בבתי-קולנוע נבחרים ברחבי ארה"ב במהלך השבוע הבא.

צפו בקטע קטן מהראיון שיוצג בקולנוע: