כמו אהוד ברק: סגן השר דני איילון נעדר מהכנסת - ונקנס

נעדרים - נקנסים: סגן שר החוץ דני איילון יספוג קיצוץ שכר של 2 ימי עבודה, לאחר שנעדר מ-18 ישיבות (5 מעל המותר) ■ גם משה יעלון, לאה נס, רוחמה אברהם ויצחק הרצוג נעדרו מהמליאה מעבר למכסה המותרת

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה לשלול שכר בעבור שני ימי עבודה מסגן שר החוץ, דני איילון. סגן השר נעדר מ-18 ישיבות שהן 5 מעל המותר. איילון הסביר לוועדה כי תפקידו "המחייב מגעים, פגישות והשתתפות באירועים המתקיימים בחו"ל", אולם הוועדה קבעה שלנוכח העובדה שאין זו הפעם הראשונה שבה סגן השר נעדר מישיבות ישלל ממנו שכר עבור שני ימי היעדרות.

על פי החלטת הוועדה, היעדרות חבר כנסת מ-12 ישיבות או יותר, היעדרות סגן שר מ-14 ישיבות או יותר, והיעדרות שר מ-17 ישיבות או יותר, מחייבת מתן הצדק סביר.

איילון מצטרף לעוד חמישה מחבריו למשכן שהוועדה קבעה כי חרגו ממכסת ההיעדרות המותרת שלא מסיבות מוצדקות כגון בעיות בריאות משמעותיות, חופשת לידה וכו: המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים, משה בוגי יעלון, נעדר מ-17 ישיבות, שר הביטחון אהוד ברק לא הגיע ל-18 דיונים, סגנית השר לאזרחים ותיקים, לאה נס, נעדרה מ-16 ישיבות, ח"כ רוחמה אברהם לא השתתפה ב-14 ישיבות ואילו ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג נעדר מ-17 ישיבות.

הוועדה החליטה שלא להטיל קנס על מרבית הנעדרים, פרט לברק ואיילון והתחשבה בכך שמדובר בפעם ראשונה שהם נעדרים מהמליאה מעבר למכסת הנוכחות הקבועה בחוק.

בדוח שהונח היום על שולחן הכנסת מסבירים חברי הוועדה כי היעדרות חברי הכנסת לצורך פעילות פוליטית וציבורית, בארץ ובחו"ל, ובהן נסיעות מטעם המדינה או הכנסת, היעדרות בשל מחלה שגרתית או אירועים משפחתיים לא ייחשבו כתירוץ סביר להיעדרות.