דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

תושבים בשוק בצלאל בת"א: הפרויקט של תשובה יפגע בנו

תושבים המתגוררים מסביב לפרויקט של תשובה בת"א הגישו התנגדות לתוכנית, בין היתר בטענה שהגדלת החניות במתחם מסכנת איכות החיים, מגדילה עומסי התחבורה ויציבות המבנים

תושבים המתגוררים מסביב לתוכנית "שוק בצלאל" בת"א, שבבעלות אלעד ישראל מגורים, שבשליטת יצחק תשובה, וכן חברת צמח המרמן, הגישו התנגדות לתוכנית, בין היתר בטענה שהגדלת החניות במתחם, מ-720 ל-870, מסכנת את איכות החיים, מגדילה את עומסי התחבורה ואת יציבות המבנים באזור.

קבוצת תושבים בשם "נאמני לב העיר" הגישו לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א את התנגדותם לתוכנית "שוק בצלאל", שלפי התב"ע המאושרת החדשה, מגדילה את מספר הדירות מכ-120 ל-160, כאשר שליש מהן יתוכננו כדירות קטנות (50-60 מ"ר), ומנמיכה את גובה המבנים מ-10-16 קומות ל-8-9 קומות.

במתחם פועל זה עשרות שנים שוק בצלאל בין הרחובות המכבי-טשרניחובסקי-בית לחם-קינג ג'ורג'. המתנגדים, המתגוררים סביב המתחם, טוענים שרחובות מגוריהם מתאפיינים זה 80 שנה כסביבה שקטה: "מאז ומתמיד היה הרחוב שלנו חד-סטרי ותנועת המכוניות בו היתה שקטה".

לטענתם, האזור כולו נמצא באזור ההכרזה של אונסק"ו והוכר כאתר לשימור מתחמים עירוניים. "התוכנית החדשה פוגעת בתושבים שגרים בשכנות למתחם באופן קשה ביותר, במיוחד בכל הקשור בצפיפות תחבורתית, רעש, זיהום אוויר ומחסור חמור בחניות", נכתב בהתנגדות, "למעשה, לא יתאפשר לתושבי הבתים השכנים למתחם לחנות כמקובל ליד ביתם בעבר. פגיעה זו תתורגם גם בירידת ערך הנכסים באזור".

התושבים מתנגדים להגדלת מספר החניות בתוכנית החדשה "מ-720 בתוכנית הקודמת ל-870 בתוכנית החדשה". מתברר שהם למעשה מתייחסים ל-616 החניות שבתוכנית "שוק בצלאל" ול-254 החניות שבתוכנית אחרת לאורך רחוב המלך ג'ורג', שאיננה בתחום תוכנית "שוק בצלאל". לדבריהם, "אין כל צורך בתוספת חניות מאחר שמדובר במתחם מגורים ומסחר שאמור לשמש את תושבי המתחם והאזור בלבד ובהחלט ניתן להסתפק ב-720 חניות ולא לסכן את איכות החיים".

הם מבקשים בהתנגדותם להקצות לדיירי המתחם החדש חניות אך ורק בהתאם לכמות הדירות שנבנות בו - "אין כל הצדקה להקצות לדיירים שתי חניות לדירה". בנוסף מתנגדים התושבים לחנייה לטובת הציבור, שתמנה 330 חניות, ודורשים שתוגדר בתוכנית חנייה אך ורק לדיירי השכונה והרחובות הסמוכים. כן הם מבקשים לצמצם לאפס את החניות שמיועדות לשימושי מסחר בתוכנית.

עיריית ת"א: "בניגוד לטענות, עיקרה של התכנית המופקדת הוא שינוי פריסת הבינוי ביחס לתוכנית במטרה להנמיך את גובה הבניינים שאושר בעבר ולייצר בנייה מתאימה יותר לרקמה האורבנית הקיימת. בנוסף, התוכנית מגדילה את מספר מקומות החנייה לטובת הציבור. מאחר שתקופת הפקדת תוכנית זו עומדת להסתיים, יש מקום להעלאת ההתנגדויות המפורטות בהליך דיון בהתנגדויות בוועדה המקומית, שם יתקבל מענה מפורט לכל טענה. יחד עם זאת, יצויין שמספר מקומות החנייה למסחר ולמגורים הינו לפי התקן התקף, ויתרת החנייה המורחבת מכוח תכנית זו הינה לטובת הציבור".

אלעד ישראל מגורים וצמח המרמן: "מתחם החניון הוותיק צפוי להתחדש בפרויקט מרקמי ייחודי בן 150 דירות, בעיקר בנות 2-3 חדרים, וכיכר חדשה שתשלב חנויות, בתי קפה ומוסדות ציבוריים עירוניים נוספים. החניון התת-קרקעי בפרויקט בצלאל ישרת את תושבי הסביבה וכן את אזורי הסחר הוותיקים והחדשים במתחם. החניון תוכנן בקפידה לפי דרישות העירייה, הוועדה המקומית ומשרד התחבורה, הרגישים לצורכי הסביבה הבנויה והסחר סביב הפרויקט.

"התוכנית הנוכחית מתבססת על שימושי הקרקע וזכויות הבנייה שנקבעו בתוכנית המאושרת כבר מ-1993, ומתאימה אותה למרקם העירוני הנוכחי באופן שמיטיב עם תושבי האזור ותושבי העיר, תוך שמירת אופי האזור והשימושים המעורבים הקיימים בו, ולא כשכונה עם מסחר מקומי בלבד. התוכנית תביא להתחדשות עירונית בריאה ולשיפור חזות וערכי הנכסים של הסביבה העוטפת כולה בזמן קצר, תוך מענה מיטבי על צרכי התחבורה של תושביה וסוחריה".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות