SVB העניק אשראי של 30 מיליון דולר לאלרון

‎‎סיליקון ואלי בנק (‏SVB‏) העניק בשבועות האחרונים קווי אשראי לשתי חברות טכנולוגיה ישראליות, והרחיב את פעילותו בישראל ■ ההון ישמש לתמיכה בחברות הפורטפוליו של קרן ההשקעות, ולביצוע השקעות נוספות‏‏

‎‎סיליקון ואלי בנק (‏SVB‏) העניק בשבועות האחרונים קווי אשראי בהיקף של 60 מיליון דולר לשתי חברות טכנולוגיה ציבוריות ישראליות, והרחיב את פעילותו בישראל.

היום נודע כי ‏SVB‏ העניק אשראי בהיקף של 30 מיליון דולר לחברת ההחזקות אלרון מבית אי.די.בי. אלרון משמשת כיום קרן השקעות. קו האשראי ישמש לתמיכה בחברות הפורטפוליו של אלרון ולהשקעה בחברות חדשות.

לפני כשבוע נודע כי אלווריון לוותה מ-‏SVB‏ סכום של 30 מיליון דולר לביצוע רכישת ‏Wavion‏. דבר הרכישה פורסם בדוחות הרבעוניים של אלווריון. "אנו ממשיכים לממש את התוכנית האסטרטגית שלנו", אמר ערן גורב, מנכ"ל אלווריון, בזמן הרכישה, "שמטרתה העברת החברה ממיקוד פתרונות ‏RAN‏ מבוססי ‏WiMax‏ לחברה המספקת פתרונות אלחוטיים שלמים מרובי טכנולוגיות של תקשורת פס רחב". בשנים האחרונות אלווריון עברה מהפך של התייעלות, שכלל פיטורים של מאות עובדים וקיצוץ בהוצאות.

מעסקת הרכישה הרוויחה גם אלרון, שהודיעה כי היא מצפה לרווח נקי של 17-20 מיליון דולר על מכירת חברת הפורטפוליו שלה ‏Wavion‏ לאלווריון.

שתי העסקאות, יחד עם מינויו של דוד כהן למנהל הסניף הישראלי בחודש יוני השנה, משקפות את האסטרטגיה של ‏SVB‏ בישראל. הבנק מבקש להרחיב את פעילותו בהיי-טק הישראלי ולספק שירותים פיננסיים שמותאמים לחברות טכנולוגיה פרטיות וציבוריות.

SVB‏ הוקם לפני 30 שנה כבנק ייעודי לתעשיית ההיי-טק. מאז הבנק הפך לאחד הגופים הפיננסיים המובילים בהיי-טק האמריקני. ל-‏SVB‏ יש גם קרן הון סיכון שהשקיעה בחמש קרנות, ובהן ג'מיני ופיטנגו. SVB‏ מספקת שירותים גם לטוויטר, גרופון ולינקדאין, כמו גם לענקיות טכנולוגיה ותיקות יותר.

‏"השותפות עם אלרון מוכיחה כי לסיליקון ואלי בנק יש יכולות לספק כלי מימון מותאמים לכל חברה, קטנה או גדולה", אמר היום כהן, "נמשיך לעשות עסקאות עם חברות טכנולוגיה קטנות וגדולות בישראל".

מאז כניסתו של כהן לתפקיד ‏SVB‏ העניקה חבילות מימון לשתי חברות נוספות - 4 מיליון דולר לצ'יטה מדיקל ו-8 מיליון דולר לחברת סולאראדג'. ‏‎‎‏