סוף הדרמה: הקומנדו הטורקי השתלט על מעבורת חטופה

על המעבורת היו 24 נוסעים ואנשי צוות ■ המעבורת נחטפה על ידי טרוריסט אחד ■ הקומנדו הטורקי הצליח להשתלט על הספינה ללא נפגעים או הרוגים בקרב האזרחים

הדרמה בטורקיה הסתיימה: הקומנדו הטורקי הצליח להשתלט על מעבורת נוסעים שנחטפה אתמול (ו') כשעליה 18 נוסעים ו-6 אנשי צוות, לאחר שהוחזקו כבני ערובה במשך כ-12 שעות על ידי חוטף כורדי בודד, המשתייך לתנועת ה-PKK. לא היו פצועים או הרוגים בקרב נוסעי הספינה או חיילי הקומנדו הטורקי, חוץ מהטרוריסט עצמו שנהרג במהלך ההשתלטות.

"חיילי הקומנדו הצליחו להשתלט על המעבורת זמן קצר מאוד לאחר תחילת המבצע, וגם הצליחו להרוג את החוטף", אמר מושל איסטנבול חוסיין אבני מוטלו לעיתונאים. "זה היה ברור מההתחלה שהחוטף השתייך לארגון טרור". על פי מושל איסטנבול, החוטף היה בן כ-30 ונשא איתו מכשיר שכלל חוטים ולחצן

שר התחבורה הטורקי בינאלי יילדרים אמר לעיתונאים באנקרה שלחוטף לא היו דרישות משמעותיות, ושהוא בסך הכל ביקש דלק, אוכל ושתייה.

בתחילת האירוע היו דיווחים סותרים באשר לאופי האירוע ולכמות החוטפים, כשעל פי דיווחים מסויימים, מספר החטופים היה 5. אבל עם התקדמות האירוע וההשתלטות על הספינה על ידי כוחות הקומנדו הטורקיים התברר בסופו של דבר שמדובר בחוטף בודד אחד.

העימות בין הטורקים לכורדים, שגבה עשרות אלפי קורבנות מאז 1984, התלקח בחודשים האחרונים בעוד ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הגביר את התקיפות הצבאיות נגד הכורדים.