הוועדה לבחינת המעבר לסופ"ש ארוך תתכנס מחר

זאת, 5 חודשים לאחר שהוקמה ביוזמת המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, שנחשפה ב"גלובס" ■ המטרה: לבחון הפיכת יום ראשון ליום שבתון ■ המסקנות: עד 31 במארס

חמישה חודשים לאחר שהכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת צוות בין-משרדי לבחינת האפשרות למעבר לסוף שבוע ארוך בישראל, תתכנס מחר (ב') הוועדה לישיבתה הראשונה.

על פי היוזמה של המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, שנחשפה ב"גלובס", תעבור ישראל לשבוע עבודה מקוצר בן חמישה ימים, שבמסגרתו לא ישתנה מספר שעות העבודה השבועיות. עם זאת, ישתנה מבנה שבוע העבודה, כך שיום שישי ייחשב יום עבודה ויום ראשון ייחשב יום שבתון. כך תסונכרן ישראל עם מרבית מדינות העולם שעובדות לפי מבנה זה.

בראש הוועדה עומד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, וחברים בה מנכ"ל משרד התמ"ת, מנכ"לית משרד החינוך, מנכ"ל משרד הדתות, מנכ"לית משרד הנגב והגליל, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ומנהל המחקר בבנק ישראל. על פי כתב המינוי, צפויה הוועדה לסיים את עבודתה ולהגיש את מסקנותיה עד 31 במרס.

בפגישה מחר צפויה הוועדה להציג את הרכבה ואת כתב המנדט שלה. בהמשך צפויים חברי הוועדה להזמין לשימוע גופים רבים במשק על מנת לבחון את המהלך ביסודיות.

תמיכה ספורטיבית

בחודשים האחרונים הצטרפו גופים חדשים במשק ליוזמה והביעו את תמיכתם במהלך, ובהם התאחדות בתי המלון, מרכז השלטון המקומי, ארגון המורים, ארגון הפועל המזרחי ולשכת רואי החשבון. שלום אף נפגש עם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ועם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. השניים הקימו צוותים משלהם על מנת לבחון את הנושא ואת השלכותיו.

תמיכה גורפת הגיעה גם מכיוון יו"ר התאחדות הכדורגל, אבי לוזון, ויו"ר מכבי ת"א בכדורסל, שמעון מזרחי, שאמרו כי העברת פעילויות הספורט לימי ראשון תאפשר לאוכלוסייה שומרת השבת לקחת חלק במשחקים. בעקבות זאת הגיעה תמיכה מצד רבנים, מתוך הבנה שהמהלך יביא לצמצום חילול השבת.

לדברי שלום, "היתרונות עוד רבים, ובהם מעבר ליום לימודים ארוך בבתי הספר, שילוב של מפעל הזנה בבתי הספר והגדלת הפנאי המשפחתי. מי שמעוניין להתחבר לעולם, חייב לאמץ את המודל של סוף השבוע הארוך, כפי שאומץ על ידי מרבית מדינות העולם. על ישראל להיות בסנכרון עם העולם".