מבני תעשייה תשקיע 45 מ' ש' בהרחבת מפעל נגב בירוחם

במסגרת ההרחבה מתכננת החברה להחכיר שטח של 7 דונם בסמוך למפעל הקיים ■ על פי התכנון תבנה מבני תעשייה מפעל חדש בשטח 22 אלף מ"ר על השטח

בימים בהם נשמעים בעיקר קולות צימצום או פיטורי עובדים מגיעה בשורה דווקא מכיוון הנגב. מפעל נגב קרמיקה הממוקם בירוחם עתיד להתרחב כאשר חברת מבני תעשייה שהמבנה נמצא בבעלותה הודיעה היום כי בכוונתה להשקיע כ-45 מיליון שקלים בהרחבתו.

במסגרת ההרחבה מתכננת החברה להחכיר שטח של 7 דונם בסמוך למפעל הקיים המשתרע היום על שטח של 59 דונמים המושכרים למפעל. על פי התכנון תבנה מבני תעשייה מפעל חדש בשטח 22 אלף מ"ר על השטח שיכלול גם מרכז מבקרים בשטח של כ-1500 מ"ר. המפעל החדש יחליף חלק ממבני המפעל הקיים שפועל המקום כבר עשרות שנים ומשתרע על שטח של כ-20 אלף מ"ר בנוי כאשר כ-7000 מ"ר ממבני המפעל הישן ייהרסו ושאר המפעל ישמש כשטחי אחסנה.

בתמורה, נגב קרמיקה , השייכת לקבוצת אפריקה ישראל , תחתום על הסכם שכירות למשך 12 שנים, עבור כל המתחם, עם שתי אופציות, לארבע שנים כל אחת. אומדן שכר הדירה בגין המבנה יעמוד על כ- 5 מיליון שקל לשנה.

ממבני תעשייה נמסר כי עסקה זו מהווה נדבך אסטרטגי בפעילותה, על פיו מתחייבת החברה לבנייה ייעודית כנגד חתימה על הסכם שכירות ארוכה, וממשיכה את השותפות רבת השנים עם נגב קרמיקה.

אבי מוטולה, מנכ"ל נגב קרמיקה, סיפר היום כי ההחלטה על הרחבת המפעל בירוחם היא תוצאה של החלטה אסטרטגית של החברה: "דירקטוריון החברה אישר את הרחבת המפעל כחלק מהתפתחות החברה. מדובר באחת ההשקעות הגדולות שנעשו בירוחם בשנים האחרונות והחברה תשקיע במפעל החדש כ-140 מיליון שקל סך הכל. גם כח האדם במפעל, הכולל היום 135 עובדים יגדל בעוד עשרות עובדים. בחרנו בירוחם כדי להמשיך ולהשקיע בפריפריה".

** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס