רשות השידור: שיעור דומה של ראיונות עם חברי קואליציה ואופוזיציה

רשות השידור העבירה לוועדה לביקורת המדינה דוח ובו נתונים על השתתפותם של חברי הכנסת, לפי פילוח לאופוזיציה וקואליציה, בתוכניות ברשת ב'

רשות השידור העבירה היום (ב') לוועדה לביקורת המדינה דוח ובו נתונים על השתתפותם של חברי הכנסת בתוכניות ברשת ב', לפי פילוח לאופוזיציה וקואליציה. על-פי הדוח, ישנם שיעורים דומים של השתתפות חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה בדיונים ברשת ב'.

ב-27 לספטמבר קיימה הוועדה לביקורת המדינה דיון ב"פוליטיזציה ברשות השידור". במהלך הדיון הורה יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בר-און (קדימה), ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, להכין דוח מקיף ובו נתוני השתתפותם של חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה בתוכניות רשות השידור.

בחודש אוגוסט פורסם ב"גלובס" כי במכתב ששלח מנהל רשת ב', מוטי אמיר, ליו"ר רשות גילת. הוא כתב כי מאז שנכנס מיקי מירו לתפקיד מנהל קול ישראל ביולי התקבלו מעל לראשו החלטות שמהן "נודף ריח רע של פוליטיזציה".

כך כתב אמיר כי "מאז מינויו של מירו גדלו ב-50% הראיונות והמופעים של אנשי הליכוד ביומני החדשות ובתוכניות האקטואליה של רשת ב', מכ-600 פעמים בחודש לכ-900 פעמים בחודש שבו מכהן מירו".

ואולם, בדוח שהוצג היום טוענת מבקרת הפנים של הרשות, איתנה גרגור, כי על-פי בדיקתה בין התאריכים 1.1 ועד 30.9 עולה כי "עיקר הראיונות (54%) שנערכו עם חברי הממשלה עסקו בתפקידם של השרים וסגני השרים".

הדוח מציין כי בניכוי הראיונות של בעלי התפקידים (שרים וסגני שרים) שהתראיינו בתוקף תפקידם, עולה כי מספר הראיונות של חברי הכנסת מהקואליציה היה 369 ושל חברי כנסת מהאופוזיציה היה 361.

לדברי הרשות, בבדיקה של "שיאני" הראיונות מהאופוזיציה ומהקואליציה מעלה כי הנתונים משקפים בקירוב את החלוקה בין הקואליציה לבין האופוזיציה בכנסת.

כזכור, בכנסת חברים 120 חברי כנסת, מהם 66 חברים בקואליציה שמהווים 55% מכלל חברי הכנסתו; ו-54 חברים מהאופוזיציה, המהווים 45% מכלל חברי הכנסת. כך עולה כי ה"שיאנים" מהקואליציה העניקו 33 ראיונות בחודש בממוצע, ואלה מאופוזיציה העניקו 21 ראיונות בחודש בממוצע.

עוד עולה כי הנתונים מלמדים על שיעור גידול במספר האזכורים בחודש בממוצע של 30% באופוזיציה, לעומת ירידה של 12% בקרב חברי הכנסת מהקואליציה שאינם חברי ממשלה.

הרשות מדגישה בדוח כי כל המפלגות זכו ליצוג בראיונות, אך ישנם גם חברי כנסת שלא רואיינו כלל, "בהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו".