עו"ד רווית צמח: "פרופ' אריאל בנדור ואני בונים 'חדר מלחמה'"

צמח, יוצאת משרד רם כספי, פותחת משרד ■ פרופ' בנדור מצטרף כיועץ חיצוני בכיר

"יש לה יכולת לקחת תיק אבוד ולנצח אותו" - כך תיאר עו"ד רם כספי את יכולותיה של עו"ד רווית צמח, יוצאת משרדו ומשפטנית בולטת בתחום הליטיגציה, בערב פתיחת משרדה החדש בתל-אביב בשבוע שעבר.

נוסף לעו"ד כספי נכחו בפתיחת המשרד משפטנים בולטים במשק, בהם עו"ד אלי זהר, השופטת בדימוס דליה דורנר, עו"ד נבות תל-צור, עו"ד דבורה חן ועוד. גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגיע לברך את עו"ד צמח. אורחי הכבוד באירוע היו שגריר יוון בישראל וכן עו"ד פנאיוטיס מ. ברניטאס, מגדולי עורכי הדין ביוון.

11 שנה בכספי

צמח, המתמחה בליטיגציה אזרחית, פלילית ("צווארון לבן") ובמשפט ציבורי, מינהלי וחוקתי, החלה את הקריירה המקצועית שלה כטרום-מתמחה במשרד עורכי הדין רם כספי, ונשארה שם כ-11 שנה.

בין היתר היא הובילה יחד עם כספי את העתירה בעניין מתן זכות הטיעון בוועדת וינוגרד לחקירת מלחמת לבנון השנייה, ואת העתירה בעניין אפליית ילדים בני העדה האתיופית בבית-הספר בפתח-תקווה, שפסק הדין בו קבע תקדים היסטורי בתחום הזכות לשוויון בחינוך.

ב-2008 עזבה צמח את משרד כספי והייתה מעורבת בתיקים בולטים לצד עורכי דין מוכרים במשק, בהם עו"ד יהודה וינשטיין, שמונה בהמשך ליועץ המשפטי לממשלה. בין היתר ייצגה צמח לצד וינשטיין - בערעור לבית המשפט המחוזי - את הרופא הבכיר, ד"ר ג'קי סרוב, שהורשע בקבלת שוחד מאסי אבוטבול.

בנוסף הובילה צמח את ייצוג ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בשימוע בפרשת המינויים הפוליטיים, לצד עו"ד אלי זהר; היא גם נמנתה עם צוות ההגנה של שמואל בוברוב בפרשת רשות המסים. כיום מייצגת צמח, יחד עם עו"ד אלעד אייזנברג, את עו"ד יואב מני.

אל משרדה של צמח מצטרף כיועץ חיצוני בכיר פרופ' עו"ד אריאל בנדור, מומחה למשפט חוקתי, פלילי ומינהלי. לשאלה מדוע בחר להצטרף כיועץ דווקא למשרד זה, השיב בנדור: "רווית ואני מיודדים. אני מאמין בה וחושב שאוכל להוסיף למשרד המסוים הזה הרבה מאוד בתחומי התמחותי".

בנדור, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, משמש כמרצה בכיר בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן ונמנה עם המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. כעורך דין ייצג לקוחות בעיקר בבג"ץ ונתן חוות-דעת משפטיות בתחומים מגוונים של משפט ציבורי ופלילי, ביניהם בשורה של פרשות בעלות בולטות ציבורית.

טיפול בתיקים בודדים

בין היתר ייצג בנדור את חברת הכנסת לשעבר נעמי בלומנטל בבקשת החנינה על הרשעתה בשוחד בחירות; את משפחת גלעד שליט בבג"ץ נגד עסקת שחרור בנם; ואת א' מבית הנשיא בבג"ץ בעקבות עסקת הטיעון שהוצעה לקצב. עוד ייצג בשימועים את תנ"צ חיים כהן, ובהליכי משמעת של לשכת עורכי הדין את עו"ד אליעד שרגא, שהועמד לדין משמעתי בעקבות אמירות שונות על אולמרט בראיון רדיופוני.

צמח מקבלת ברכות רבות לרגל פתיחת "משרד הבוטיק", אך היא מבקשת להבהיר כי זו לא ההגדרה המועדפת עליה, ואומרת ל"גלובס": "אני לא פותחת בוטיק, למרות שככה מכנים את זה. פרופ' בנדור ואני בונים 'חדר מלחמה'. נטפל בכמה תיקים בודדים, אבל נעשה את זה באופן שמיוחד לנו, עם נגיעת היד המיוחדת שלנו, בטיפול מאוד דקדקני, ולא כמו שהיום עושים ברוב המשרדים, שהעבודה מתבצעת על-ידי עורכי דין אחרים. יהיה טיפול אישי ועבודת-יד בכל תיק".

- אתם לא שואפים לגדול?

"ממש לא. אנחנו מתכננים להישאר מאוד-מאוד קטנים, מאוד ממוקדים, לטפל בתיקים בודדים, עם תפיסת העבודה שלנו. אנחנו לא נטפל בכל תיק שיגיע אלינו, אלא רק בתיקים שצריכים את נגיעת היד המיוחדת שלנו".

העובדה שצמח מכנה את משרדה "חדר מלחמה" לא אומרת שהיא מתכוונת לגרור את לקוחותיה אל בתי המשפט ולהילחם עד הסוף בכל מקרה. "אני חסידת התפיסה של רם כספי וסבורה כי יש הרבה מאוד תיקים שלא צריכים להגיע לבית משפט, אלא לפשרה. כמו שרמי אומר, 'הפשרה הכי גרועה יותר טובה מפסק דין".