רשות שדה"ת: "עד מחר ב-22:00 לא צפויים עיכובים"

(עדכון) - מחר תתבצענה בדיקות נוספות של הדלק הסילוני ■ לפי שעה הוחלט להמשיך את התדלוק, כולל תדלוק הטיסות ארוכות הטווח ■ משרד התשתיות: "ממשיכים לבדוק את הנושא"

רשות שדות התעופה פרסמה הערב נוטאם (פרסום מידע תעופתי) מעודכן לחברות התעופה לפיו אספקת הדלק בנתב"ג תימשך כרגיל גם אחרי השעה 20.00 הערב, וזאת עד מחר בשעה 22.00, אז תתבצענה בדיקות נוספות של הדלק הסילוני. נוטאם זה מבטל למעשה את הנוטאם הקודם שיצא לפנות בוקר (03:37) לפיו החל מהשעה 20.00 אספקת הדלק תופחת חלקית כתוצאה מתקלה בהפקת הדלק. עוד מסרה הערב רשות שדות התעופה כי בעקבות הבדיקות הנוספות שערך מנהל הדלק בשיתוף מומחים, הוחלט, לאחר התייעצות עם יט"א (ארגון התובלה האווירית הבינלאומי) להמשיך לפי שעה את התדלוק, ובכלל זה את תדלוק הטיסות ארוכות הטווח.

משרד התשתיות עדכן הערב כי בעקבות הודעת "פז נכסי תעופה", החברה המתפעלת את מכלי הדס"ל בנתב"ג, לפיה בבדיקות האיכות שערכה במיכלים נמצא כי מקדם הפרדת המים בדס"ל - נמוך, ערך משרד התשתיות דגימה לאורך שרשרת אספקת הדס"ל על מנת לחקור ולזהות את מקור הבעיה. "נכון לעכשיו אין ממצאים בנושא זה. המשרד ממשיך לבדוק את הנושא ומסייע לרש"ת ולפז נכסי תעופה בטיפול בעניין", נמסר.

כאמור, לפנות בוקר דיווחה רשות שדות התעופה כי בעקבות בדיקות מעבדה שערכה חברת פז נכסי תעופה המספקת והאחראית כאמור על תקינות הדלק לנתב"ג בפתח חוות המיכלים, נמצא כי מקדם הפרדת המים בדלק הסילוני נמוך מהתקן בכשני מיכלי דלק. עוד נמסר כי כחלק מנקיטת צעדי זהירות, ייתכן והזרמת הדלק מחוות המיכלים לנתב"ג תופחת חלקית החל מהשעה 20:00 בערב עד לקבלת ממצאי מעבדה נוספים. ברשות שדות התעופה מדגישים כי עד לשעה 20:00 לא צפויות בעיות באספקת הדלק לנתב"ג, אך אם יתעורר הצורך ובכדי להבטיח אספקת דלק חליפית על כל מקרה, הוצבו הבוקר מיכליות דלק רזרביות בשטח נתב"ג. עוד מסרה הרשות כי מחסור במלאי הדלק ייתכן אחרי השעה 20:00 לטיסות ארוכות טווח, והכוונה היא לטיסות למזרח הרחוק ולארה"ב שתצטרכנה לנחות נחיתת ביניים באירופה על מנת להשלים את התדלוק. הטיסות ליעדים קרובים כמו אירופה, כך נמסר, ימריאו כרגיל גם אחרי 20:00.