ועידת ישראל לעסקים: זהירות - מיתון ואי-ודאות מעבר לפינה

מושב הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס" יעמוד בסימן המאזן המשתנה של הכוחות המובילים בעולם והקשר ההולך ומתהדק בין השווקים ■ לפרטים נוספים: על הוועידה

מושב הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים 2011, שתתקיים בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, יעמוד בסימן המאזן המשתנה של הכוחות המובילים בעולם והקשר ההולך ומתהדק בין השווקים. זהו קשר היוצר עולם חדש בו כבר לא ניתן לנתק את ההשפעה ההדדית והמיידית שבין כלכלות שונות.

בשנה שבה ראה העולם כיצד ההתנהלות הכלכלית של מדינה קטנה יכולה לטלטל שוקי ענק, נדמה שכל אירוע שולי יכול היום לקבל משמעות גדולה. כפועל יוצא מאי-היציבות הכלכלית המתפשטת במדינות רבות בעולם, בעיקר המערבי, תרחיש של מיתון עולמי רק הולך ומתממש.

שנת 2012 תהיה צומת של התרחשויות כלכליות וחברתיות שעיקרן בגוש האירו המתמודד עם כמה חברות סוררות המתקשות להתמודד עם חובותיהן ונמצאת על סף פשיטת רגל. "אנחנו לא רחוקים מתרחיש דומה למשבר הפיננסי של 2008", אמר לאחרונה ג'ים אוניל, יו"ר Goldman Sachs Asset Management, מהכלכלנים המובילים בעולם, ואורח מושב הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים 2011 של גלובס, בתגובה למשבר באירופה.

גם בגזרה האמריקנית הדברים לא מרנינים במיוחד: ארה"ב מסיימת שנה כלכלית קשה ונמצאת בתחילתה של שנת בחירות סוערת, כאשר עתידה לוט בערפל. המזרח התיכון מתעורר מה'אביב הערבי' למציאות חדשה ובלתי ברורה תוך התחזקותם של גורמים אסלאמיים קיצוניים, תופעה שכבר זכתה לכינוי 'החורף הערבי'. בנוסף, ישנם שתי ענקיות, סין והודו, שטרם החליטו מה מקומן בעולם החדש.

מאזן הכוחות העולמי המשתנה

מושב הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים ידון במאזן הכוחות העולמי המשתנה, ובתהליכים והמגמות שיאפיינו אותו במהלך 2012, שנה שבה יוכרעו החלטות גורליות שיקבעו את העתיד הכלכלי והחברתי של העולם. בנוסף לאוניל ישתתפו בדיון גם ד"ר אולבייר בלנשאר ( Olivier Blanchard), הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), הארגון הכלכלי הבינאלומי החשוב בעולם שישחק תפקיד מכריע במציאות החדשה שנוצרת; דומיניק ברטון (Dominic "Dom" Barton) מנכ"ל מקינזי העולמית, בין חברות הייעוץ הגדולות ביותר בעולם, שגם מומחה בכלכלה הסינית, יתרום את חלקו לדיון ממבט של הקהילייה העסקית הבינלאומית. הנציג הישראלי במושב הוא ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים והמנחה יהיה ריצ'ארד קווסט, עיתונאי ומנחה כלכלי מוביל ברשת ה-CNN.

ועידת ישראל לעסקים 2011, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן "2012 שנת אזהרת רווח בעולם - תהפוכות וצומת התרחשויות גלובלי ולוקאלי". הוועידה השנה שמה לה למטרה לנתח את מכלול התהליכים והגורמים המשפיעים על הכלכלה העולמית והמקומית. בנוסף, יעלו מושבי דיון שיעסקו בנושאים הבוערים העומדים על סדר היום ובהם: ישראל והאביב הערבי, יציבות כלכלת ישראל, דיור בר השגה, הפריפריה מתקרבת למרכז, אירופה וההשפעה על המזרח התיכון וישראל, האם ארה"ב תמשיך להיות השריף העולמי ועוד.

ועידת ישראל לעסקים של גלובס המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים כאמור בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2011:http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4735&leadid=147