הרפורמה מתרחקת: חילופי האשמות בין רשות השידור לאוצר

רשות השידור: האוצר לא עומד בהתחייבויותיו לממן את הרפורמה ■ האוצר: רשות השידור אינה עומדת בדרישה למימון הרפורמה ע"י מימוש נכסים

חילוקי דעות בין משרד האוצר לרשות השידור סביב מימוש הרפורמה: במשרד האוצר טוענים כי רשות השידור אינה עומדת בדרישה שהציב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לממן את הרפורמה על-ידי מימוש נכסים. מנגד, ברשות טוענים כי האוצר לא עמד בהתחייבויותיו לממן את הרפורמה.

"כל יום שלא מתקבלת החלטה באשר לאמצעים להשגת נוסחה מוסכמת למימון הרפורמה ברשות השידור - כך ירחק היום שבו היא תוכל להבריא", כתב יו"ר הרשות, אמיר גילת, לשר האוצר יובל שטייניץ.

במכתב מפנה גילת אצבע מאשימה כלפי האוצר וטוען כי עקב אי-הבשלת הרפורמה הפכו העובדים ל"בני-ערובה", שכן "האוצר אינו מאשר לשלם לעובדים תוספות".

עוד כותב גילת כי עקב דרישת נתניהו העבירו מוסדות רשות השידור את הערכות השומה של נכסיה, ואולם "גם אם ימומש התהליך, הוא ייקח זמן ולרשות השידור אזל הזמן... הרשות ממתינה מזה שנה ליישום הרפורמה, ואם אין לאוצר אפשרות לממן, כפי שהבטיח את מלוא הרפורמה, אפשר לחשוב על מתווה שונה".

גורמים בכירים באוצר אמרו היום (ב') ל"גלובס" כי "הפנייה מצד הרשות מוזרה ביותר. גילת יודע איפה עומדת הרפורמה ומה צריך לעשות כדי לממשה. ראש הממשלה קיבל החלטה לא להעלות את האגרה ובמקום זאת לממן את הרפורמה על-ידי מכירת נכסי רשות השידור. הבעיה היא שעד כה לא קיבלנו כל תוכנית פרקטית מהרשות אלא תוכניות לא רציניות שלא עולות בקנה אחד עם המתווה של ראש הממשלה, כגון תוכניות שלא כוללות מכירת נכסים".

הנחיה של נתניהו

עוד טוענים באוצר כי "בדיון שנערך עם ראש הממשלה אמר השר שטייניץ כי האוצר 'אינו נסוג ממה שהתחייב עליו'. אבל היתרה, כ-350 מיליון שקל, צריכה להגיע מהרשות באמצעות מימוש הנכסים - זאת הייתה ההנחיה הברורה והחד-משמעית של נתניהו. גילת מייצר ספינים בגלל שאין להם שום תוכנית עבודה מסודרת. כל מה שאנחנו ראינו עד היום זה בלבולים".

לבסוף אמרו הבכירים באוצר כי "המכתב לשטייניץ לא נועד לייצר עבודה אלא להימנע ממנה".

גורמים ברשות השידור מסרו בתגובה כי "הטענה של האוצר מגוחכת, שכן האוצר לא עמד בהתחייבויותיו לדאוג להעמדת כ-400 מיליון שקל נוספים, אם בצורה של העלאת אגרה או בדרך אחרת".

בנוסף אמרו הבכירים כי "התוכנית שהוצגה ריאלית ומגובה בשומות עדכניות המשקפות שווי של כ-500-600 מיליון שקל".