מחלוקת בקרב האנליסטים לגבי עסקת מליסרון-בריטיש

ברורית פיין, אנליסטית הנדל"ן של דש ברוקראז': להערכתנו מחיר הצעת הרכש נמוך ■ שי ליפמן מ-IBI: המתווה יעבור את האסיפות הכלליות ויקבל את רוב הציבור שכן הוא הוגן

חברת מליסרון, הנמצאת בשליטת ליאורה עופר, פרסמה הבוקר (ג') כי המתווה אותו תציע למיזוג המלא למחזיקי מניות בריטיש ישראל מהציבור הוא: 70% מזומן לפי מחיר מנייה של 14 שקל. 30% תמורת יחס החלפה של 3 מניות מליסרון ל-16 מניות של בריטיש ישראל.

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של אי.בי.אי, מציין בתגובה כי המתווה מצויין למחזיקי המניות של בריטיש ישראל (שער בסיס כיום 12.52 שקל למנייה) "שיקבלו מרכיב מזומן גבוה ממה שצפינו, המחיר הוא הוגן".

יש לזכור כי מאז שמליסרון רכשה את מניות בריטיש (ב-12 באפריל תמורת 14.65 שקל למנייה) החברה חילקה דיבידנדים בהיקף של 25 אגורות למנייה ודיבידנד נוסף של 12.5 אגורות צפוי להתקבל בדצמבר הקרוב, כך שמי שמוכר היום את המניות מקבל מחיר גבוה ממה ששילמה מליסרון אם מתמחרים גם את השליטה, אומר ליפמן.

"יחס ההחלפה 16 מניות בריטיש תמורת 3 מניות מליסרון הוא יחס הוגן לדעתנו. להערכתנו המתווה יעבור את האסיפות הכלליות ויקבל את רוב הציבור שכן הוא הוגן ומיטיב עם מחזיקי בריטיש".

מנגד, ברורית פיין, אנליסטית הנדל"ן של דש ברוקראז', אומרת כי המחיר הנגזר למניית בריטיש כ-13.1 שקל, גבוה בכ- 4.6% מעל מחיר המניה בבוקר. "השינוי אינו מהותי ביחס למתווה הקודם. מחיר היעד שלנו לבריטיש, בהתחשב בהעלאת מס החברות לשיעור של 25%, עומד על 13.8 שקל למניה. להערכתנו מחיר הצעת הרכש נמוך".