מקומה של ישראל כשחקן בשוק האנרגיה הבינלאומי

ועידת ישראל לעסקים של "גלובס", המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים ב-12-11 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבת"א

מדינה זקוקה למקורות אנרגיה בכדי לשנע את כלכלתה. מעצמות כמו סין וארצות הברית צורכות בכל רגע נתון נפט וגז בכמויות עצומות. בהיעדר מקורות חלופיים ויעילים, לתעריפי מקורות האנרגיה המסורתיים השפעה ישירה ומהותית על הכלכלה העולמית. גילויי הגז הניכרים שהתגלו לחופי ימה של ישראל הציבו אותה כשחקן בשוק הגז הבינלאומי. הגז, שאמור לספק את צרכי האנרגיה של ישראל בעשרות השנים הקרובות יכול להכניס לה רווחים. מצד שני הגילוי הוביל גם למתחים עם המדינות השכנות הקוראות לבעלות על חלק מהתגליות.

מושב הדיון "מקורות האנרגיה: מתח גבוה", שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס" במעמד שר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו יעסוק במקומה של ישראל בשוק האנרגיה הבינלאומי לאור הגילויים האחרונים. בנוסף, משתתפי המושב ינתחו כיצד משפיעים מחירי האנרגיה על הכלכלה העולמית.

ד"ר ריצ'ארד הנרי ג'ונס, סגן יו"ר סוכנות האנרגיה העולמית IEA ; ד"ר דיוויד וורמסר, מייסד Delphi Global Analysis Group המתמחה בניתוח סיכונים גיאופוליטיים בדגש על פיתוח אנרגיה; לילנד טייט, נשיא ATP Oil & Gaz corp ; ד"ר אדוארד לואיס מורס, ראש חטיבת מחקר סחורות ואנרגיה, Citigroup ; סולון קסיניס, ראש מחלקת האנרגיה, במשרד התעשייה, המסחר והתיירות של קפריסין; יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ויגאל לנדאו, מנכ"ל רציו ישתתפו בדיון אותו ינחה עמירם ברקת, כתב אנרגיה ותשתיות של "גלובס".

ועידת ישראל לעסקים של גלובס המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. מושבי הוועידה ילוו בתרגום סימולטני.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2011:

http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4735&leadid=147