מסתמן: תישלל זכותו של קצב להיקבר בחלקת גדולי האומה

קצב צפוי להיכנס לכלא ב-7 בדצמבר ■ יום לפני כן תתכנס ועדת השרים לסמלים וטקסים, שצפויה לשלול את זכויותיהם הטקסיות של נושאי משרה שהורשעו בדין

בעיתוי מעניין במיוחד - יום לקראת כניסתו לבית הכלא, צפוי נשיא המדינה לשעבר משה קצב לאבד את זכויותיו הטקסיות המגיעות לו על-פי החוק, ובין היתר את מקום קבורתו בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

ב-6 בדצמבר, בעוד פחות משבועיים, תתכנס ועדת השרים לענייני הטקסים והסמלים, בראשותו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, לדיון בנושא שהוגדר "החלטת הממשלה על מעמדת והנצחת זכרם של נושאי משרה שהורשעו בדין".

מהוועדה נמסר כי "בדיון ייבחנו השלכות הרשעתו של קצב על החלטות הממשלה בנוגע לנוהל 'חבצלת' (מותה של אישיות ציבורית), ההנצחה בחיים וההנצחה לאחר המוות, סדרי הקדימה הממלכתיים וכיוצא בזאת".

קצב צפוי לאבד בדיון זה את הזכויות הטקסיות שלאחר המוות להן היה זכאי במסגרת היותו נשיא לשעבר - ובין היתר הלוויה ממלכתית, קבורה בחלקת גדולי האומה, הנצחת זכרו באופן ממלכתי ועוד.

לאחר הרשעתו של קצב כבר נשללו ממנו זכויות כלכליות, ובהן בין היתר לשכה, מזכירה, רכב, נהג ועוד. עם זאת, קצב ימשיך ליהנות מפנסיה בגובה של 70% משכר הנשיא לשעבר, כפי שקובע החוק.

אגב, זכויות אלה שיישללו מקצב עלולות להישלל גם מאדם נוסף שעשוי להיות מורשע בדין - ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שמשפטו עדיין מתנהל בימים אלה.

בקשה לדיון נוסף

מוקדם יותר היום (ה') פורסם כי סנגוריו של קצב מתכוונים לבקש הארכה לתקופה שבמהלכה הם מורשים להגיש בקשה לדיון נוסף בתיק בהרכב מורחב בעליון.

בצוות ההגנה מתכוונים לבקש תוספת של 45 ימים להכנת הבקשה לקיים דיון נוסף במשפטו של קצב, כשהיום תמו 15 הימים המוגדרים לקיום ההליך.