שלמה נחמה בוחן הצטרפות למיזם של חברת החשמל

נחמה עשוי לגבש קבוצה שתיגש למכרז במיזם תשתיות התקשורת של חברת חשמל, או להצטרף לאחת הקבוצות, שכן על פי ההערכות מדובר בהשקעה כבדה ומסוכנת עבור גוף בודד

איש העסקים שלמה נחמה בוחן השקעה במיזם תשתיות התקשורת של חברת חשמל, כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות, נחמה עשוי לגבש קבוצה שתיגש למכרז או להצטרף לאחת הקבוצות, שכן על פי ההערכות מדובר בהשקעה כבדה ומסוכנת עבור גוף בודד. יחד עם זאת, נחמה לא רכש את מסמכי המכרז ולכן נראה כי הוא קיבל הצעות להשקיע במיזם.

זוהי לא דריסת הרגל הראשונה של נחמה בעולם התקשורת: הוא שותף במיזם המפעיל הסלולרי הווירטואלי של חברת דור אלון סלולר, שבבעלות איש העסקים דודי ויסמן. מדובר במיזם שנמצא בשלבי הקמה.

מיזם התקשורת הגדול בארץ

מחר (ב') צפוי להיערך כנס המשקיעים במיזם התקשורת של חברת החשמל במשרדי חברת החשמל בחיפה. הכנס יפגיש לראשונה את המשקיעים המתעניינים במיזם עם נציגי חברת חשמל, נציגי המדינה ונציגי בנק ההשקעות רוטשילד, המלווים את המכרז.

בכנס יורשו להשתתף רק הגורמים שרכשו את מסמכי המכרז תמורת 25 אלף שקל. מטרת הכנס היא להציג בפני המתעניינים את הפרויקט בכללותו, את המידע הקשור בכדאיות הכלכלית של המיזם והפוטנציאל שלו, וכן להסביר להם כיצד צפוי להתנהל המכרז.

מדובר באחד ממיזמי תשתיות התקשורת הגדולים ביותר שקמו בישראל, וההשקעה בו עשויה להגיע לארבעה מיליארד שקל בסך הכול, זאת על פי נתוני ועדת המכרזים.

במסגרת מיזם התקשורת יונחו סיבים אופטיים על גבי תשתיות של חברת החשמל, והם יחוברו לבתים ולבתי עסק בכל רחבי המדינה. על פי תנאי המכרז, יחויב המשקיע שייבחר לפרוס את תשתית הסיבים ב-65% מבתי האב בחלוקה בין הפריפריה לאזורי הביקוש, בתקופה של עד שבע שנים.

כנס המשקיעים הוא נקודת ציון חשובה למיזם, כיוון שהוא ישקף את היקף ההתעניינות בו. על פי הערכות, הגורמים שרכשו את המכרז הם רם בלינקוב, לשעבר הממונה על התקציבים, שמגבש קבוצת משקיעים יחד עם מוטי פרידמן, לשעבר יו"ר חברת החשמל; קבוצת טמרס, שבבעלות איש העסקים פויו זבלודוביץ; איטליה טלקום; וחברת רפק, שמלווה על ידי חברת בריטיש טלקום כגוף מייעץ. בכל מקרה, הצפי הוא שבסופו של התהליך, הקבוצות יצטמצמו לאחר שיחברו זו לזו, כך שאף לא אחד מהמשקיעים ישקיע במיזם לבדו.