"המצב ברשות המסים בלתי נסבל. מישהו יצטרך להתעורר"

כך אומר גורם ברשות ■ נמשכת שרשרת הפרישות מרשות המסים: רו"ח ניר הלפרין, מנהל תחום חברות ושוק ההון, הודיע על עזיבתו את התפקיד

שרשרת הפרישות של בכירים מרשות המסים עדיין נמשכת: ל"גלובס" נודע כי מנהל תחום חברות ושוק ההון ברשות המסים, רו"ח ניר הלפרין, הודיע על פרישתו מהרשות. זאת, לאחר 4 שנים בתפקיד ו-11 שנות שירות ברשות המסים.

עזיבתו של הלפרין מצטרפת לזו של מנהל תחום מיסוי קופות גמל, יעקב כהן, שפורש גם הוא מהרשות בימים אלה.

הלפרין היה אחד הנציגים של רשות המסים ב"ועדת הריכוזיות" (הוועדה להגברת התחרותיות במשק) ואחד ממנסחי תזכיר החוק שגובש לצורך יישום המלצות ועדת טרכטנברג. כמו כן, הוא היה מעורב בחקיקת שתי התקנות המבטלות את הפטור הניתן לתושבי חוץ בגין רווחי הון, הנובעים מהשקעה עקיפה במק"ם ובאג"ח ממשלתיות לטווח קצר.

הלפרין ביקש להבהיר כי אין לשייך את פרישתו למה שמכונה "שרשרת הפרישות מרשות המסים". בשיחה עם "גלובס" הוא ציין כי "אין שום קשר בין הפרישה שלי לשום דבר אחר שקורה או לא קורה ברשות. מדובר בהחלטה אישית, בלא כל קשר למה שנאמר לאחרונה על מצבה של הרשות. באופן אישי, חשתי סיפוק אדיר מהעבודה שעשיתי".

עזיבתו של הלפרין מצטרפת לזו של בכיר בולט נוסף מהמחלקה המקצועית ברשות: רו"ח יעקב כהן, הממונה על תחום מיסוי קופות גמל במס הכנסה, אמור לעזוב את הרשות בקרוב, בתום קדנציה מוצלחת ומוערכת שלו.

כהן והלפרין נחשבים לבעלי מקצוע צעירים ובולטים בתחומם, שלדברי גורמים באוצר יחסרו מאוד למערכת, ועזיבתם מהווה אובדן ידע מקצועי רב.

סממן של מחלה

בין הפורשים מהרשות בשנה החולפת היו גם היועץ המשפטי לשעבר, עו"ד משה מזרחי; עו"ד אלדד נח, מנהל החטיבה המקצועית לשעבר; בועז סופר, לשעבר סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה ברשות; ומיכל דויטש, לשעבר מנהלת במחלקת החקיקה.

גורם ברשות המסים אמר ל"גלובס" כי הפרישות של מנהלים צעירים הן סממן של מחלה ברשות ומשקפות את מצבה המדורדר. "המצב ברשות היום הוא בלתי נסבל. יש לא מעט אנשים שמדברים על פרישה, ומתישהו מישהו יצטרך להתעורר ולפעול".

חלק מהפורשים אמרו בעבר כי הפירמידה ברשות הופכת להיות מאוד צרה, וכי אין אופק קידום; אצל אחרים שיחק השיקול הכלכלי תפקיד מכריע בהחלטתם לפרוש. זאת, היות שבסקטור הפרטי פוטנציאל ההשתכרות שלהם גבוה משמעותית משכרם בשירות הציבורי.

לאחרונה, על רקע המחלוקת סביב מינויו של מחליף למנהל רשות המסים היוצא, יהודה נסרדישי, השווה שר האוצר, יובל שטייניץ, את מצב הרשות ל"ארגונים שהצריכו שיקום - כמו השב"כ לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, או צה"ל לאחר מלחמת לבנון השנייה".

דוברות רשות המסים מסרה בתגובה כי "כפי שהודיע רו"ח הלפרין, הוא בוחן אפשרות לפרוש מהרשות משיקולים אישיים, וזאת ללא כל קשר לפרישתם של אחרים ברשות. בנוסף, הנהלת רשות המסים החלה בקידום מהלך מוסדר וארוך טווח בשיתוף-פעולה עם הגורמים הרלבנטיים, על מנת לשמר ולתגמל כראוי את עובדי הרשות, וכדי להעניק להם אופק מקצועי. אם אכן יחליט הלפרין לפרוש, אנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".