ועידת ישראל לעסקים: ארה"ב - המעצמה שעל-סף פשיטת רגל

מושב הדיון "ארה"ב: אבא עשיר או אבא עני", שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס", יעסוק במשבר החוב והשלכותיו ■ מה צופן העתיד למעצמה החזקה בעולם ואיך שנת הבחירות תשפיע על כלכלתה?

מושב הדיון "ארה"ב: אבא עשיר או אבא עני", שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס", יעסוק במשבר החוב והשלכותיו. ארצות-הברית טרם נחלצה ממשבר הנדל"ן של 2008, החמור ביותר מאז שנות ה-30, וכבר נכנסה למשבר חוב קשה שמעיב על צמיחתה. מה צופן העתיד למעצמה החזקה בעולם ואיך שנת הבחירות תשפיע על כלכלתה?.

לאור תקרת החוב העצום של ארצות הברית, הורד לאחרונה דירוג האשראי המושלם שלה, לראשונה אי פעם על ידי חברת S&P. המעצמה החזקה בעולם עדיין לא פשטה רגל אך האמון שניתן לה כי ביכולתה להחזיר כספים נפגע קשות ואם לא תשכיל להסדיר את חובותיה העצומים היא תסתכן בהורדת דירוג נוספת שעלולה להוביל לסחרור.

משבר החוב הכה בארצות הברית שלוש שנים לאחר משבר נדל"ן חמור שפקד אותה ושאת השפעותיו עדיין ניתן להרגיש בשווקים. כל הסדר חוב עתידי טומן בחובו השלכות על כלכלתה של אמריקה ומיתון הינו אפשרות שרבים גורסים שהוא בלתי נמנע. שנת הבחירות הקרבה בארה"ב תתמקד כמובן בנושא המשבר, בדרכים לחילוץ כלכלתה של ארצות הברית והחזרתה לצמיחה ובתוך כך לחזק את מעמדה כמעצמה כלכלית.

בדיון שינחה אסף ויטמן, הציר הכלכלי בוושינגטון, ישתתפו: דומיניק ברטון, מנכ"ל חברת הייעוץ העסקי הגדולה בעולם מקינזי; דניאל גרוס, עיתונאי כלכלי ופיננסי. העורך הכלכלי של Yahoo! בעל טור במגזינים ניו-יורקר, פורצ'ן מגזין ובלומברג ניוז ומחבר רבי מכר בנושאי כלכלה ועסקים; מלקולם הונליין סגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית; דייויד מקובסקי, עמית ומנהל פרויקט תהליך השלום במזה"ת, מכון וושינגטון וריק סקוט, מושל מדינת פלורידה.
.
ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2011: http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4735&leadid=147