כלי תקשורת איראניים: פיצוץ סמוך למתקן גרעין באיספהאן

התקשורת האיראנית מדווחת על פיצוץ שאירע בסמוך לעיר, שם נמצא מתקן גדול להמרת אורניום ■ אין הודעה רשמית על הפיצוץ, אך תושבים באיספהאן מספרים כי הדי הפיצוץ נשמעו ממרחק רב

כלי תקשורת איראניים דיווחו, כי פיצוץ עז נשמע בעיר איספהאן שבמערב המדינה. סוכנות הידיעות האירנית פארס מדווחת, כי נכון לעכשיו לא ידועה סיבת הפיצוץ, אך בסמוך לעיר נמצא אחד מהמפעלים הגדולים להמרת אורניום, מפעל המהווה נדבך חשוב בתכנית האירנית להשגת נשק גרעיני.

רק לפני כשבועיים נהרגו 17 בני אדם בפיצוץ מסתורי שאירע במחסן נשק באיראן, סמוך לבירה טהרן. התקשורת המקומית דיווחה על 17 הרוגים ועל 15 פצועים, חלקם במצב אנוש. לפי עדי ראייה, ניתן היה לחוש בעצמת הפיצוץ למרחק של 45 קילומטר.

סוכנות הידיעות האיראנית פארס מסרה הודעה מפי משמרות המהפכה, לפיה הפיצוץ אירע במחסן נשק בבסיס בכפר בידגנח, ממערב לבירה, במהלך העברת תחמושת.

בפיצוץ במחסן הנשק נהרג בין היתר קצין בכיר, חסן טהרני-מוקדם, שדרגתו מקבילה לדרגת תת אלוף. הקצין היה חוקר באוניברסיטת אימאם חוסיין בבירת איראן, עליה יש מידע כי היא קשורה לפרויקט הגרעין הצבאי. הוא עמד בראש יחידה במשמרות המהפכה שמטרתה פיתוח כלי נשק וטילים.