בעקבות לחץ מצד מירס: נוקיה-סימנס לא תקים לגולן טלקום את הרשת

על פי ההסכם שנחתם בין גולן טלקום לנוקיה-סימנס, האחרונה תמכור לה ציוד בלבד ולא תקים עבורה את הרשת. גולן טלקום, מצדה, תיאלץ לבחור חברת אינטגרציה אחרת

לחץ שהפעילה חברת התקשורת מירס הוביל לכך שחברת נוקיה-סימנס ישראל מסרבת לבצע את עבודות הקמת הרשת הסלולרית של חברת גולן טלקום, כך נודע ל"גלובס".

על פי ההסכם שנחתם בין גולן טלקום לנוקיה-סימנס, האחרונה תמכור לה ציוד בלבד ולא תקים עבורה את הרשת. גולן טלקום, מצדה, תיאלץ לבחור חברת אינטגרציה אחרת. מדובר במודל בעייתי ביותר, שמעלה חשש לפגיעה בתחרות בשוק, כיוון שללא עבודתה של נוקיה-סימנס תתקשה גולן טלקום להתקדם בנושא.

כפי שנחשף "בגלובס", מירס הערימה קשיים לגבי ההתקשרות של נוקיה-סימנס עם גולן טלקום, ועלה החשש שנוקיה-סימנס לא תוכל לעבוד עם גולן טלקום כלל. נוקיה-סימנס נבחרה להקים רשת בצרפת על ידי פרי טלקום, ששותפה בגולן טלקום, ולכן היה לה נוח להתקשר איתה וכנראה אף להשיג מחירים שהשיגה פרי טלקום בחו"ל.

מעניקה למירס קדימות

ככל הנראה, נוקיה-סימנס התחייבה להעניק למירס קדימות בהקמת הרשת שהיא מקימה עבורה. המשמעות כאן ניתנת לפרשנות: האם עד שלא תוקם הרשת של מירס - לא תוכל נוקיה-סימנס להתפנות להקמת רשתות אחרות; או שמא מדובר בקדימות בביצוע עבודות, באספקת ציוד וכו'.בכל מקרה, מדובר בתנאי שמעורר שאלות לגבי התנאים שדרשה מירס, ובהן האם תנאים אלה אינם פוגעים בתחרות.

לכך מתווספת תלונה שהגישה גולן טלקום לרשות ההגבלים העסקיים נגד מירס, וזאת בשל הלחץ שהפעילה על ספקים שלא לעבוד עם הראשונה. לטענת גולן טלקום, ספקים ספגו ירידה בהיקף פעילות עבודתם מול החברות בעקבות התקשרות עם גולן טלקום. התלונה נבדקת על ידי רשות ההגבלים.

ממירס נמסר בתגובה: "אנו ממתינים להחלטת הרשות להגבלים עסקיים שהנושא נמצא בבדיקתה. אנו נבצע כל החלטה שתורה הרשות". מגולן טלקום לא נמסרה תגובה.