מסתמן: ולדימיר נמירובסקי יהיה יו"ר רשות החשמל

נמירובסקי ועו"ד אורית פרקש-הכהן בשלב הגמר, אבל שרי האוצר והתשתיות מעדיפים את נמירובסקי, אשר ידוע כמקורב לשר החוץ אביגדור ליברמן

ולדימיר נמירובסקי צפוי להתמנות בשבוע הבא ליו"ר רשות החשמל. ועדת האיתור למציאת מועמד לתפקיד אמורה להתכנס על מנת להחליט על מי מהמועמדים היא ממליצה.

ל"גלובס" נודע כי בתום סבב ראיונות של המועמדים, הוחלט להעלות לשלב הגמר את נמירובסקי ואת עו"ד אורית פרקש-הכהן, היועצת המשפטית של רשות החשמל, המשמשת כיום כמ"מ יו"ר הרשות. מבין שני מועמדים אלה, נוטים שרי האוצר והתשתיות הלאומיות להעדיף את נמירובסקי, ששימש בעבר סמנכ"ל תשתיות אנרגיה במשרד התשתיות.

הליכי המינוי של יו"ר רשות החשמל החלו במארס, לאחר שהיו"ר הקודם, אמנון שפירה, הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו ב-1 בספטמבר לכל המאוחר. שפירה פרש על רקע חילוקי דעות עם שר התשתיות.

בוועדת האיתור, בראשותו של נציב שירות המדינה, משה דיין, היו חברים שני נציגים מטעם משרד התשתיות: המנכ"ל, שאול צמח, וד"ר שלמה ברובינדר, כנציג הציבור, ושני נציגי אוצר: הממונה על התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ', ורו"ח אירית משה כנציגת הציבור.

שמו של נמירובסקי עלה כבר בראשית ההתמודדות כמועמד מוביל, הזוכה לתמיכתו של שר התשתיות לנדאו. נמירובסקי נחשב מקורב מאוד למנהיג מפלגת ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן. ליברמן היה זה שקידם את נמירובסקי לתפקיד סמנכ"ל תשתיות אנרגיה במשרד, זמן קצר לפני סיום כהונתו כשר התשתיות במארס 2002.