איתמר מדיקל חתמה על הסכם מחייב עם חברת הנרי שיין האמריקנית להפצת מוצר אבחון הפרעות שינה, ה-WatchPAT, דרך רופאי שיניים.
בעקבות כך, מניית איתמר מדיקל עולה ב-1.4% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 294 מיליון שקל.
הקשר לרפואת שיניים נובע מכך שהרופא יכול להעלות חשד להפרעת דום נשימה בשינה על-פי מבנה הפה של המטופל.
איתמר והנרי שיין פיתחו יחד פתרון לרופאי השיניים, כאשר הנרי שיין מספקת פלטה דנטלית שמשפרת את איכות הנשימה בשינה, ואיתמר - את המוצר לאבחון.
עד כה איתמר שיווקה את מוצריה דרך מעבדות שינה, אולם השיווק היה איטי משום שהמעבדות ראו במוצר מתחרה חלקי, וכן יש להן קשר ממושך והדוק עם משווקי פתרונות מתחרים להפרעות שינה. שיתוף הפעולה מהווה עבור החברות"מסלול עוקף מעבדות שינה".
שוק אבחון הפרעות שינה על-ידי רופאי שיניים נחשב עדיין שוק נישה, עם פוטנציאל כולל של כמה עשרות מיליוני דולרים, אך כרגע אין בו תחרות.
מדוחות איתמר עולה כי היא רשמה עלייה של 5% במכירות בתשעה החודשים הראשונים של 2011 לעומת התקופה המקבילה, להיקף של 9 מיליון דולר. באותה תקופה החברה הפסידה 1.4 מיליון דולר, לעומת רווחיות ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מגידול בהוצאות השיווק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.