תקלות במערכת הכרטוס של אגד שיבשה הרכבת הקלה

לאחר שלושה חודשים של נסיעה בחינם, התחילה חברת סיטיפס לגבות תשלום על הנסיעות ברכבת הקלה ■ תקלות ושיבושים במערכת הכרטוס גרמו לתסכול רב אצל הנוסעים

שיבושים ותקלות ביום הראשון להפעלת מערכת הכרטוס ברכבת הקלה בירושלים. לאחר שלושה חודשי נסיעה חינם הופעלה הבוקר לראשונה מערכת הכרטוס "החכמה" ברכבת הקלה שאמורה לאפשר לנוסעים מעבר חופשי בין הרכבת לקווי האוטובוס במסגרת כרטיס אחד.

עד כה התעכבה הפעלת המערכת בשל אי הצלחת הניסיון לתאם בין מערכת הכרטוס של אגד למערכת הכרטוס של הרכבת. ואולם נוסעים רבים שהשתמשו הבוקר לראשונה בכרטיסי הרב-קו לצורך מעבר בין הרכבת לבין קווי האוטובוס המזינים גילו להפתעתם כי התשלום שביצעו באוטובוסים אינו מוכר במערכת הכרטוס של הרכבת.

"כשעליתי לרכבת עם הכרטיס אמרו לי 'זה כסף של אגד'", סיפר אחד הנוסעים "יחד איתי היו עוד 50 נוסעים שהכרטיסים שלהם לא היו מוכרים". בסיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה, אמרו ל"גלובס" כי מקור התקלה ב"טעות" של נהגים באגד שהמשיכו להטעין את הכרטיסים לפי הקוד הישן במקום להשתמש בקוד החדש המשולב לרכבת ולאוטובוסים.

בסיטיפס אמרו כי הובטח להם על-ידי אגד שנהלי הכרטוס ירועננו בקרב נהגי האוטובוס. המקרה מדגים את התלות הרבה של הרכבת הקלה בירושלים באגד, המעוניין לקבל את הפעלת המערכת מידי ויאוליה, השותפה בסיטיפס.