השר שמחון: צפוי גל פיטורים נרחב - בעיקר ברשתות השיווק

"לא המנהלים ברשתות הם שילכו הביתה - אלא העובדים הזוטרים מהשכבות החלשות" ■ קורא להאריך את כהונת שרגא ברוש כנשיא התאחדות התעשיינים

שר התמ"ת, שלום שמחון קרא היום (ה') לתעשיינים דוד ארצי וצביקה אורן לדחות את התמודדותם על תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים ולאפשר לנשיא המכהן, שרגא ברוש, להמשיך בתפקיד לפחות עוד שנה. זאת, בשל המשבר הכלכלי בעולם, האתגרים והקשיים שעומדים לפני התעשייה הישראלית בחודשים הקרובים והחשש מהאטה במשק, שתלווה בגל של פיטורי עובדים. הבחירות על תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים אמורות להתקיים בסוף השנה.

שמחון, שנאם הבוקר במסגרת האסיפה הכללית של איגוד התעשייה הקיבוצית ברמת-גן, פנה לתעשיינים הרבים שישבו בקהל והפציר בהם לדחוק בברוש לפעול למען השארתו בתפקיד, בתקופה המורכבת.

הקריאות של שמחון באות על רקע מאמצים שמובילים בחודשים האחרונים מספר תעשיינים בכירים במשק, למען שינוי תקנון התאחדות התעשיינים באופן שיאפשר את הארכת הכהונה של ברוש. זאת, למורת-רוחם של ארצי ושל אורן, שטוענים כי כהונתו של ברוש הוארכה לפני כשנה ממילא, תוך הבטחה מפורשת מצדו לסיים את כהונתו אחרי פרק הזמן שהוגדר לו.

בהמשך נאומו אמר שמחון כי הוא צופה גל פיטורים נרחב, שיורגש בעיקר ברשתות השיווק. לדברי שמחון, לא המנהלים והבכירים ברשתות הם שילכו הביתה - אלא העובדים הזוטרים מהשכבות החלשות.

השר קרא להגן על קבוצת עובדים זו, בנימוק שפגיעה במעמד החלש היא שהובילה למחאה החברתית: "אף אחד כאן לא יעמוד מול גל פיטורים של עוד אנשים חלשים בפריפריה", אמר.

כשברקע דאגה בקרב התעשיינים מהכוונה לחשוף את המשק הישראלי לתוצרת מיובאת בניסיון להוזיל את המחיה, ביקש שמחון להעביר מסר ואמר כי משרדו יחסום באגרסיביות יבוא של מוצרים שאינם בטיחותיים ומסוכנים למשתמשים: "לא נאפשר להציף את השוק בזבל", אמר.