קרן המטבע: נחתוך בקרוב את תחזיות הצמיחה הגלובלית

גארי רייס, הדובר הרשמי של הקרן, טוען כי תחזיות הצמיחה של הקרן מספטמבר לא עדכניות ■ זאת, עקב "האטה בפעילות הכלכלית הגלובלית" שחוו השווקים ■ "סביר שנוריד התחזית"

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) עלולה לחתוך, בסבירות גבוהה, את תחזיות הצמיחה הגלובלית בחודש הבא על רקע משבר החובות באירופה, כך מסר הערב (ה') דובר הקרן.

גארי רייס (Gerry Rice), הדובר הרשמי של הקרן, הסביר כי מאז פרסמה הקרן תחזיות לצמיחה הגלובלית בספטמבר, חוו השווקים "האטה בפעילות הכלכלית הגלובלית", מה שעלול לפגוע בתחזיות העדכניות של הקרן שיפורסמו בסוף חודש ינואר.

"סביר להניח שנוריד את התחזית", ציין רייס, בהתייחס לתחזיות הקרן לצמיחה גלובלית ברמה של 4% השנה ובשיעור דומה בשנת 2012. עוד התייחסה הקרן בתחזיותיה מספטמבר לסיכון "חמור" לכלכלה עקב משבר החובות הריבוניים.

מאז, הורע המצב באירופה, עם עליית תשואות האג"ח האיטלקיות והצרפתיות לרמה של מעל 6%, בעוד גם גרמניה התקשתה לגייס אג"ח ממשלתיות בריבית נמכוה ב-23 בנובמבר.

עוד ציין רייס כי נציגי הקרן צפויים להתכנס ב-5 בדצמבר כדי לאשר העברת 2.2 מיליארד אירו (3 מיליארד דולר) ליוון, במסגרת נתח ה-8 מיליארד אירו שמגיע לה במשותף מהקרן והאיחוד האירופי.

מוקדם יותר, הכחיש רייס כי קרן המטבע מנהלת מגעים עם איטליה לגיבוש חבילת חילוץ לכלכלה השלישית בגודלה באירופה, השקועה בחובות של 1.9 טריליון אירו.