משרד התקשורת שוקל קנס של 18 מ' ש' על סלקום

לפי מסמך של משרד התקשורת, סלקום הציגה בפני המשרד דוחות פיקטיביים כדי לייצר מצג-שווא שלפיו היא עומדת בדרישות המשרד לגילוי נאות בחשבונות הטלפון

סלקום הציגה בפני משרד התקשורת דוחות פיקטיביים כדי לייצר מצג-שווא, שלפיו היא עומדת בדרישות המשרד לגילוי נאות בחשבונות הטלפון - כך עולה מטיוטת דוח פיקוח שגובש על-ידי אגף הפיקוח במשרד.

בעקבות זאת, דרש האגף להטיל על סלקום קנס חסר תקדים בסך 18 מיליון שקל. ואולם, מאז יוני השנה (מועד הגשת המכתב למנכ"ל המשרד לחתימה) ועד כה, לא נחתם המסמך ולא נשלח לסלקום. ככל הנראה, מדובר בקנס שאינו עומד בקנה-מידה עם עבירות חמורות יותר, ולכן ספק אם יוטל.

מהדוח עולה כי סלקום הציגה למשרד חשבונות טלפון "מבושלים", במסגרת המהלך שהוביל המשרד ליצירת חשבוניות ברורות ללקוחות. בעוד המשרד ביקש מהחברה לשלוח לו דוחות של לקוחות אמיתיים, תוך הסתרת פרטים מזהים, שלחה סלקום חשבונות פיקטיביים.

מקורבים לנושא אמרו כי קשה להאמין שסלקום באמת ניסתה לרמות את המשרד, וייתכן כי מדובר בשגיאה של גורם בחברה, שלא הבין את הדרישות.

מבדיקת המשרד עולה כי הכתובות שהופיעו על החשבוניות אינן נכונות. לפיכך דחה המשרד את טענת החברה כי מדובר בפרשנות משלה לבקשתו לקבל דוחות עם פרטים חסרים.

מסלקום נמסר: "סלקום פועלת ותמשיך לפעול בהתאם להוראות רישיונה, היא אינה מכירה את הדוח וההמלצה המדוברים ומשתפת פעולה עם המשרד".

ממשרד התקשורת נמסר: "בקרוב תתקיים ישיבה מסכמת, לאחר קבלת הערות האגפים השונים על טיוטת הדוח".