נכנסים למגרש הפוליטי: "ליברמן לא יתפשר על מיצוי כושר השתכרות"

נתניהו נתן הבטחות סותרות על קריטריון המפתח בדיור בר השגה ■ המגעים בין ש"ס לבין ישראל ביתנו מעכבים הדיון בממשלה בפרק הדיור בדו"ח טרכטנברג ‏

במגעים שנוהלו בימים האחרונים בין שר השיכון אריאל אטיאס מש"ס לבין שר התיירות סטס מיסז'ניקוב מסיעת ישראל ביתנו, מתעקשת בשלב זה ישראל ביתנו שלא לחזור בה מעמדתה, לפיה בפרויקטים של דיור בר השגה יחול תנאי סף של מיצוי כושר השתכרות ברמה של 125% משרה, למשפחה שתוכר כזכאית לקבל את ההטבות הכלולות בפרויקטים אלה.

‏המגעים בין הסיעות הם בין הגורמים המעכבים את הבאת פרק הדיור של ועדת טרכטנברג לאישור הממשלה. בדו"ח הוועדה על דיור בר השגה מוצעות לממשלה שתי אפשרויות: מיצוי כושר השתכרות כתנאי סף מחייב במסגרת הקריטריונים לזכאות, או כתנאי בעל משקל לתיעדוף בניקוד הכללי של הזכאים.

‏סיעת ש"ס קיבלה הבטחה מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשר האוצר יובל שטייניץ, שלא יוכלל בקריטריונים סעיף מחייב של מיצוי כושר השתכרות. מצד שני, נתניהו ושטייניץ חתמו על הסכם על אביגדור ליברמן, לפיו מיצוי כושר השתכרות יהווה תנאי סף בקביעת הזכאות בדיור בר השגה.

‏גורם רשמי בסיעת ישראל ביתנו אמר ל"גלובס": "במגעים בין השרים עולים כל מיני נושאים, אבל אין בכוונתנו לוותר על ההישג העיקרי של הסיעה לטובת אוכלוסיה צעירה ועובדת, שאינה יכולה לשאת בנטל ויצאה לרחובות במחאה על קשיי הדיור, ועל כן הנושא כלל אינו עומד למשא ומתן. ליברמן לא יתפשר על התנאי של מיצוי כושר השתכרות".

‏בסיעת ישראל ביתנו דוחים את השמועות שנפוצו בימים האחרונים, כאילו יסכימו להתגמש תמורת זירוז בניית הוסטלים לקשישים ב"שטחים חומים" של מינהל מקרקעי ישראל בתחומי העיריות, כדי לפתור את מצוקת האוכלוסיה הקשישה של עולי חבר העמים. "אין קשר בין אחד לשני", אמר אותו גורם.

‏כתב גלובס מעיר, כי ראש האופוזיציה ציפי לבני אמרה בישיבת הפתיחה של מושב החורף בכנסת: "בענין דיור בר השגה מיצוי כושר השתכרות יילקח בחשבון". ח"כ שלי יחימוביץ' לא מסרה מהי עמדתה.

‏‏