נתניהו נלחם במסתננים: יממן התוכנית מקיצוץ במשרדי ממשלה

ראש הממשלה יביא ביום א' לאישור הממשלה תוכנית לטיפול במסתנני עבודה לא חוקיים בעלות 630 מיליון שקל ■ יבקש ממשרדי הממשלה להקצות כ-2% מתתציביהם ■ רה"מ: "מדובר באיום על החברה, הכלכלה והביטחון שלנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד המסתננים הבלתי-חוקיים. ראש הממשלה יביא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב תוכנית בעלות 630 מיליון שקל לטיפול במסתנני עבודה לא חוקיים, בנוסף ל-1.5 מיליארד שקל שכבר הושקעו בנושא.

"ישראל היא מדינה קטנה. איננו יכולים להרשות לעצמנו שיטפון של מסתנני עבודה בלתי חוקיים. זה איום על החברה, הכלכלה והביטחון שלנו. לכן עלינו להאיץ את הטיפול בבעיה", אמר נתניהו.

בתוכנית שתובא לאישור, נתניהו מעדכן בפנייה שכתב לשרים כי אין בכוונתו לפרוץ את מסגרת התקציב לשם מימון התוכנית, אלא שהוא יבקש ממשרדי הממשלה להקצות כ-2% מתתציביהם לשם המימון.

הכוונה של נתניהו לקצץ בתקציב משרדי הממשלה מגיעה שעות ספורות לאחר שנגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר בוועדת הכספים כי קיצוץ רוחבי כזה הוא מאוד לא יעיל ולא צודק, כי בסופו של דבר חלק מהמשרדים יבקשו שלא להיכלל בקיצוץ, ובעצם יקוצץ רק חלק קטן בתקציב ויביא לפגיעה ביעילותו, לדברי הנגיד.

התכנית של נתניהו מורכבת מכמה שלבים מקבילים: ראשית, השלמת הגדר בגבול מצרים-אילת - לשם כך תוקצה תוספת של 280 מיליון שקל. 70 ק"מ מהגדר מתוך מקטע באורך 180 ק"מ כבר הושלמו, ושאר הבנייה תושלם בתוך פחות משנה.

הסעיף השני הוא הרחבת מתקן הכליאה בקציעות מ-2,000 מקומות ל-5,500 מקומות, מה שיאפשר שהיית מסתנני עבודה בלתי חוקיים לתקופות ארוכות בהתאם לחוק. סעיף נוסף הוא הגדלה משמעותית של הקנסות נגד מעסיקי מסתננים בלתי חוקיים, ובמקרים מסוימים אף סגירת בתי עסק.

הסעיף הרביעי של התוכנית הוא הקמה של למרכז שהייה חדש למסתננים בעלות של 250 מיליון שקל, ועוד 100 מיליון שקל לתפעולו. הסעיף האחרון בתוכנית הוא גיבוש תוכנית לגירוש מסתנני העבודה הבלתי חוקיים מהארץ.

במשרדו של ראש הממשלה מבקשים לציין, כי התכנית מיועדת לטיפול בתופעת מסתנני העבודה הבלתי חוקיים. הטיפול במי שיימצא כי הגיע לישראל כפליט, יימשך כמו היום בהתאם לחוק.