אלי ישי: "מבטיח להחזיר את כל המסתננים לאפריקה"

שר הפנים לגל"צ: "אעשה הכול על מנת להציל את המדינה הזו מהתרסקות, כי אם חלילה וחס נקבל פה מאות אלפי מסתננים - זה איום קיומי על מדינת ישראל"

"אני מבטיח להחזיר את כל המסתננים - עד האחרון שבהם - למדינות שמהן באו; אני מרחם על עם ישראל" - כך אמר היום (ה') שר הפנים אלי ישי בראיון לגלי צה"ל. ברקע, כידוע, תוכנית מיוחדת שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו לטיפול בבעיית המסתננים מאפריקה.

"אעשה הכל על מנת להציל את המדינה הזו מהתרסקות כי אם חלילה וחס נקבל פה מאות אלפי מסתננים - זה איום קיומי על מדינת ישראל. זו שליחות ואני אצליח בה", הוסיף ישי.

אתמול נודע כי נתניהו יביא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב תוכנית בעלות 630 מיליון שקל לטיפול במסתנני עבודה לא חוקיים, בנוסף ל-1.5 מיליארד שקל שכבר הושקעו בנושא. משרדי הממשלה מתבקשים לקצץ 2% מתקציבם כדי להסיט כפסים לתוכנית זו.

התכנית של נתניהו מורכבת מכמה שלבים מקבילים: ראשית, השלמת הגדר בגבול מצרים-אילת - לשם כך תוקצה תוספת של 280 מיליון שקל. 70 ק"מ מהגדר מתוך מקטע באורך 180 ק"מ כבר הושלמו, ושאר הבנייה תושלם בתוך פחות משנה.

הסעיף השני הוא הרחבת מתקן הכליאה בקציעות מ-2,000 מקומות ל-5,500 מקומות, מה שיאפשר שהיית מסתנני עבודה בלתי חוקיים לתקופות ארוכות בהתאם לחוק. סעיף נוסף הוא הגדלה משמעותית של הקנסות נגד מעסיקי מסתננים בלתי חוקיים, ובמקרים מסוימים אף סגירת בתי עסק.

הסעיף הרביעי של התוכנית הוא הקמה של למרכז שהייה חדש למסתננים בעלות של 250 מיליון שקל, ועוד 100 מיליון שקל לתפעולו. הסעיף האחרון בתוכנית הוא גיבוש תוכנית לגירוש מסתנני העבודה הבלתי חוקיים מהארץ.

בגל"צ דווח היום כי במשרד החוץ בוחנים שלב נוסף בתוכנית, לפיו חלק מהמסתננים יוכשרו כנהגי מוניות ומשאיות, יקבלו סכום של כמה מאות דולרים ויוחזרו לארצם.