רשות המסים עצרה מנהל חברת מחשבים בחשד לזיוף חשבוניות

החשוד, עמרם גונן, מנכ"ל חברת אפ-גרדאבל, חשוד בקנייה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות והעלמת הכנסות בהיקף של מיליוני שקלים

פרשת חשבוניות מזויפות נוספת נחשפת: רשות המסים עצרה מנהל חברת אספקה ומכירת מחשבים בחשד לקנייה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות והעלמת הכנסות בהיקף של מיליוני שקלים. בית משפט השלום בירושלים שחרר אתמול (ג') את החשוד, תחת מגבלות.

החשוד, עמרם גונן, תושב ירושלים, מנכ"ל חברת אפ-גרדאבל, העוסקת במסחר סיטונאי במחשבים וציוד היקפי, נחקר במסגרת חקירה המתנהלת בימים האחרונים במשרד חקירות מע"מ ירושלים של רשות המסים, והחלה בחיפוש במשרדי החברה, תפיסת מסמכים ומחשב ומעצר של זלמן זבדצקי, המנהל הנוסף בחברה.

גונן זומן לחקירה ביום החיפוש בביתו, אך לא התייצב במשטרה, ובהמשך התברר לשוטרים כי נמלט וסגר את מכשיר הפלאפון שברשותו. בהמשך, שלח, באמצעות עורך דינו, תעודת מחלה לשוטרים.

מבקשת המעצר שהגישה רשות המסים לבית המשפט, עולה כי נאספו ראיות שונות כנגד החשוד ולפיהן חברת אפ-גרדאבל, ובעליה, חשודים כי קנו חשבוניות מס פיקטיביות אותן דרשו בדוחות המע"מ ונפחו הוצאות בהיקף מיליוני שקלים. בנוסף, קיים חשד להעלמת הכנסות ועסקאות. העדויות שנגבו מהמעורבים מחזקות את החשדות כנגד גונן.

החקירה בתיק זה הנה חלק ממגמת הגברת האכיפה כנגד עברייני מע"מ ועברייני מס בכלל, עליה הצהירה רשות המסים לקראת סוף שנת המס. בפעילות גביה וביקורת מוגברת שנערכה בשבועות האחרונים, נבדקו כ-2,500 עסקים, נתפסו כ-130 כלי רכב ונגבו מחייבים כ-35 מיליון שקל. עד סוף חודש דצמבר צפויה פעילות האכיפה והגבייה להגיע לשיא.

כזכור, לפני כשבועיים הגישה המחלקה לתיקים מיוחדים ברשות המסים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתב אישום חמור נגד העבריין ריקו שירזי, בגין עבירות מס והלבנת הון, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בפרשת "החשבוניות הפיקטיביות".

שירזי מואשם, כי הוציא חשבוניות פיקטיביות ביותר מ-25 מיליון שקל, ובכך סייע לאחרים להתחמק מתשלום מס. כן מואשם שירזי בהתחמקות מתשלום מסים בגין הכנסותיו, ביותר מ-3 מיליון שקל; בהתחמקות מתשלום מע"מ בסך של יותר מחצי מיליון שקל, ובעבירות של הלבנת הון בסכומים של יותר מ-14.5 מיליון שקל.