התקווה ל"ויאגרה הנשית" נמוגה - והמניה נפלה ב-70%

מפתחת הויאגרה הנשית, ביוסנטה, הודיעה אתמול כי היא נכשלה בשלב השלישי של הניסוי ■ סגרה בשפל של 60 סנט במסחר המאוחר בוול סטריט

מפתחת הויאגרה הנשית, ביוסנטה, הודיעה אתמול (ד') כי היא נכשלה בשלב השלישי של הניסוי. החברה מפתחת ג'ל שאמור להגביר את הליבידו הנשי נפלה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט ב-70%.

לדברי החברה, למרות שבמהלך הניסוי ה"ליביג'ל", ג'ל שהשימוש בו הוא חיצוני על-ידי מריחה על העור, העלה את רמת הטסטסטרון של הנסיינים וגרם להם סיפוק מיני גבוה יותר, הוא נכשל במטרתו המרכזית שהייתה הגברת החשק המיני לאורך זמן.

יחד עם זאת, מנהלי החברה הודיעו כי הם ייבחנו את תוצאות הניסוי ויחפשו נסיינים שאצלם הניסוי הצליח ברמה מסוימת - עובדה שתספק להם דרכים אחרות כדי לשפר את הג'ל ולהגיע לתוצאות הרצויות.

חברת ביוסנטה הייתה התקווה היחידה לפיתוח "ויאגרה נשית" לאחר שהג'ל שהיא מפתחת הגיע לשלב השלישי בפתוח כך שכשלון זה מהווה אכזבה רבה. כזכור, בשנת 2004 מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) דחה את התרופה מבוססת הטסטסטורון שפיתחה פרוקטור אנד גמבל.

ביוסנטה שבקופתה היו כ-70 מיליון דולר במזומן ובשיא היא נסחרה ברמה של 6 דולרים, נפלה אתמול במסחר הרציף לרמה של 2.12 דולרים, ובמסחר המאוחר נחתכה ל-60 סנט.