שלב הבתים של הליגה האירופית? שלב הסיכומים

כל שלוש הנציגות הישראליות במפעל: הפועל ת"א, מכבי ת"א ומכבי חיפה - הודחו; מה שווי פרס הניחומים הכספי שתעביר להן אופ"א?

למרות השיא הייחודי שרשמה העונה ליגת העל בכדורגל, ששלחה, לראשונה בתולדותיה, לא פחות משלוש נציגות שונות לשלבי הבתים של המפעלים האירופיים בעונה אחת - הקמפיינים של הישראליות מסתיימים בקול ענות חלושה.

‏מכבי חיפה ומכבי ת"א סיימו אמש (ד') רשמית את המשחקים שלהן בליגה האירופית. האלופה, שהפסידה אתמול 3-0 לשאלקה הגרמנית בקרית אליעזר, נשרה מהמקום השלישי בבית שלה; הצהובים, שסחטו תיקו 3-3 באוקראינה מול דינמו קייב, הודחו מהמקום הרביעי אחרי שאיבדו עוד לפני המחזור האחרון כל סיכוי לעלות אל שלבי הנוקאאוט של המפעל. גם הפועל ת"א תצא ממעגל המשחקים לאחר שתשלים הערב את המשחק שלה מול לגיה ורשה (20:00, ספורט 1).

מבחינה כלכלית, חיפה תצא כמנצחת הגדולה מבין הישראליות - בעיקר בזכות ההשתתפות שלה במוקדמות ליגת האלופות, שאחראית למרבית הכסף שהכניסה. ‏בסך הכל, סיימה חיפה את הקמפיין האירופי עם הכנסות ישירות מאופ"א (בגין ‏Prize Money‏ - בונוסים על הישגיות) של קרוב ל-20 מיליון שקל, לפי המפתח הבא: 200 אלף אירו מענק עבור זכייה באליפות ישראל; 2.36 מיליון אירו עבור הגעה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות; מיליון אירו בגין השתתפות בשלב הבתים של הליגה האירופית; 280 אלף אירו על צבירת 6 נקודות בשלב הבתים. בסך הכל - צברה חיפה מענקים בגובה 3.84 מיליון אירו (כ-19.3 מיליון שקל).

‏חיפה, כמו כל יתר הישראליות, תכניס סכומים נוספים מהנתח היחסי שמחלקת אופ"א עבור זכויות השידור של הליגה האירופית (‏Market Pool‏), אם כי מדובר בסכומים זניחים יחסית, שאמורים להסתכם בכמה עשרות אלפי אירו לכל מועדון. כמו כן, חיפה ושתי התל-אביביות ישמרו לעצמן את כל ההכנסות שהשיגו ממכירת כרטיסים ומנויים למשחקים באירופה.

‏מכבי ת"א הכניסה מ-‏Prize Money‏ סך של 1.41 מיליון אירו (כ-7.1 מיליון שקלים). הפועל ת"א צברה קרוב ל-7 מיליון שקלים בונוסים מהקמפיין שלה, ותוכל להגדיל את הסכום עד לכ-7.7 מיליון במידה ותצליח לנצח היום את לגיה ורשה.