כחלון: "ניסו לצייר משהו שלא היה; מאמין בחופש העיתונות"

שר התקשורת הגיב על הדברים שלו שנחשפו אתמול, בהם הביע לכאורה שביעות-רצון מההנהלה החדשה ברשות השידור בעלת האוריינטציה הימנית: "עשו חיבור בין שני משפטים שלא קשורים אחד לשני"

בוקר אחרי פרסום דבריו החריפים, לכאורה, של שר התקשורת והרווחה משה כחלון באירוע סגור של צעירי הליכוד, בהם אמר את דעתו על הקשר שבין מינויים ברשות השידור ובין פוליטיקה בהקשר להנהלה החדשה, השר כחלון מגיב הבוקר (ו') לדברים.

כחלון התראיין הבוקר בתוכנית "מייבשים את הביצה" בהגשת שרון כידון ושי גולדן ברדיו תל אביב, ואמר כי "אין תמימות בפרסום הדברים. כחלון אמר כי הוא מכחיש את הקשר שנעשה בהצגת הדברים - יש שם חיבור בין שני משפטים שלא קשורים אחד לשני, ניסו שם לצייר משהו שלא היה".

כזכור, אמש נחשף כי כחלון הביע שביעות-רצון מכך שההנהלה החדשה ברשות השידור מורכבת מאנשים שקרובים לממשלה מבחינה פוליטית או רעיונית. "ההנהלה החדשה ברשות השידור הרבה יותר ערכית ממה שהיה קודם....אם אני חושב שאני רוצה לסייע ליהודה ושומרון, מה אתה רוצה לשלוח לי מנכ"ל שמאלני עכשיו? שכל היום יטרפד לי? אתה רוצה להחליט מי יישב שם? שיהיה השמאל, שישים את מי שהוא רוצה. לכן צריך לשים אנשים עם אוריינטציה שלנו", אמר כחלון בהקלטות שנחשפו ע"י העיתון "מקור ראשון".

הדברים של כחלון, כמו גם התגובה שלו היום, באים על רקע הדיון שמתקיים בחודשים האחרונים על הפוליטיזציה ברשות השידור. כחלון אמר עוד היום כי "חשוב לי להבהיר שכל הפעילות שלי בקדנציה הנוכחית מעידה על פלורליזם, חופש וכיבוד מקצוע העיתונות. אני רואה בו חשיבות רבה".

"זו העמדה שלי כשר תקשורת. כך פעלתי וכך אמשיך לפעול - למען חופש העיתונות - כל אחד ועמדתו, הדעות שלו, והכבוד שלו. וזה מכובד בעיני", אמר כחלון.

השר נשאל אם הוא חושב שפרסום הדברים אתמול היו מטעמים פוליטיים נגדו, ואמר כי "אני לא רוצה להתחיל לחשוד ולחשוב על קונספירציות פוליטיות נגדי. אני רוצה להאמין שזו טעות ואני אוכיח שזו טעות. מעולם לא רציתי לתת יתרון לאדם רק בגלל שהוא חושב כמוני. אדם מתאים או לא מתאים, לא בגלל שהוא מקורב אלי, לא בגלל שהוא ימני או שמאלני - אני מאמין באנשים טובים - וראויים", סיכם השר.