מחאת "חשמל כשר" בפייסבוק: "כספי מסים ילכו לרבנות"

הצעת החוק של שר התשתיות עוזי לנדאו ממשיכה לגרור גל של ביקורת ציבורית ■ נפתחה קבוצה בפייסבוק המארגנת הפגנה מול משכן הכנסת בצאת החנוכה ■ עצומה באינטרנט זכתה ל-15 אלף חתימות ביומיים

החלטת שר התשתיות עוזי לנדאו, לקדם את חוק "חשמל כשר" שיחייב את חברת החשמל להפעיל את תחנות הכוח שלה בהתאם לדרישות ההלכה, ממשיכה לגרור גל של ביקורת ציבורית. בין היתר, התארגנה באחרונה קבוצה בפייסבוק הקוראת להפגין מול הכנסת כנגד ההצעה.

עוד במסגרת המאבק נגד הצעת החוק אירגנו המפגינים עצומה באינטרנט, אשר זכתה ליותר מ-15 אלף חתימות בתוך פחות מיומיים.

הצעת החוק שמקדם לנדאו, נזכיר, מציעה כי השליטה במשק החשמל תוכפף לרבנות וכן כי משגיחי כשרות יוצבו בתחנות הכוח של חברת החשמל. בכך, למעשה, תוכל הרבנות להפסיק את הזרם לכל עם ישראל. עלותה של הצעת החוק מוערכת במאות מיליוני שקלים - שיגיעו מכיסי הצרכנים.

ביום ו' האחרון, נזכיר, הפגינו עשרות פעילים מתנועת "ישראל חופשית" מול ביתו של לנדאו, ברעננה, במחאה נגד ההצעה.

"במסגרת ההצעה, חברת החשמל ויצרנים פרטיים לא יוכלו למכור חשמל בלי אישור מהרבנות", נכתב בעמוד הפייסבוק של המחאה. "כן, כמו שזה נשמע. הסמכות להפעיל או לכבות חשמל בישראל תהיה בידי הרבנות. בשביל התהליך הרבנות תדרוש העלאת תקציב. כן, כמו שזה נשמע. עוד כספי מסים ילכו לרבנות בשביל להכשיר חשמל".

המוחים קוראים למפגינים להגיע למפתן הכנסת ביום רביעי הבא, האחרון בחג החנוכה, במטרה "לדרוש שלא לתת לרבנות את הסמכות לכבות לנו את השאלטר".