אריאל אטיאס מוציא מכרזים לבניית 6,000 דירות חדשות

בין המכרזים: 509 דירות באופקים, 490 דירות בפתח תקווה, 117 דירות ביבנה ו-1,028 דירות מעבר לקו הירוק ■ אטיאס: "נתוני המכרזים מלמדים כי מתחילת 2011 היזמים משלמים פחות עבור הקרקעות - כולל באזורי הביקוש המובהקים ביותר"

עוד "בליץ" של שר השיכון אריאל אטיאס: משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל יוצאים לשיווק אגרסיבי נוסף של קרקעות, והפעם מכרזים לבניית 6,000 יח"ד. זהו השיווק האגרסיבי הראשון מאז עלה לכותרות העימות המתוקשר של אטיאס ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שגרס כי על משרד השיכון להאט את קצב השיווקים כדי לא ליצור בעתדי מצב של הצפת היצע דירות שיביא לנפילה במחירי הדירות ופגיעה בקבלנים ובבנקים.

"מכרזים אלה יביאו לכמות שיא של שיווקים ב-2011 העולה על התחזיות המוקדמות לשנה זו, ותהיה גבוהה משמעותית אף מכמות השיווקים של 2010", נמסר ממשרד השיכון. "בכך, ממשיכה מדיניות השיווקים אותה התווה שר הבינוי והשיכון מאז ספטמבר 2009 לשיווק מסיבי של מקרקעין למגורים בכדי להקל על מצוקת הדיור ולהוזיל את מחירי הדירות".

השיווקים האגרסיביים של אטיאס הקפיצו את התחלות הבנייה ל-45 אלף דירות - שיא של עשור - וכעת מספר הדירות בבנייה פעילה עומד על 77.5 אלף בכל הארץ. במכרזים הנוכחיים, רוב הדירות (5,984) שישווקו הן במכרזים חדשים ו-454 הן במכרזים חוזרים שנכשלו בעבר.

בין המכרזים הבולטים בגל שיווקים זה ניתן למנות 509 יח"ד באופקים (מחציתן במגרשי בנה ביתך באמצעות הרשמה והגרלה); 490 יח"ד בבנייה גבוהה במתחם נחלים בפתח תקווה - חלקן בדיור להשכרה לטווח ארוך; 248 יח"ד בתל מונד; 117 יח"ד ביבנה-דרום; 150 יח"ד לדיור מוגן בכפר יונה; 229 יח"ד במתחם הגולף באשקלון; 300 יח"ד בניצנים (הרשמה והגרלה למפוני גוש קטיף); 430 יח"ד בבית שמש בבנייה רוויה.

כמו כן מאשר אטיאס שיווקי קרקעות מעבר לקו הירוק: 500 יח"ד בשכונת הר חומה בירושלים, 180 יח"ד בגבעת זאב ו-348 יח"ד בבית"ר עילית. מכרזים נוספים ייצאו לדרך בעפולה, מג'אר, יקנעם, טירת הכרמל, חדרה, כפר תבור, נשר וכפר קרע.

"בחודשים האחרונים יש הסכמה מקיר לקיר של כל הגורמים על שינוי המגמה בשוק הנדל"ן", מסר אטיאס. "גם נתוני המכרזים מלמדים כי מתחילת 2011 היזמים משלמים עבור הקרקעות - כולל באזורי הביקוש המובהקים ביותר - מחירים נמוכים משמעותית מהשומה לאותם מתחמים. יש קשר ישיר בין נתונים אלה לבין הגדלת ההיצע, שתימשך גם בשנה הבאה. אנו שואפים לירידה נוספת במחירי הדיור בצורה מדורגת ולכן חובה להמשיך את הגדלת ההיצע למגורים ודיור להשכרה למען הזוגות הצעירים שגם כיום מתקשים להשיג קורת גג".