חברת סנו במו"מ למכירת פעילות המזון שלה לשסטוביץ

היקף העסקה מוערך ב-6-7 מיליון שקל ■ סנו מייצרת את המותג Mana והיא תשיק בקרוב סדרה שתתחרה בבמבה ובכריות

חברת סנו בדרך לסיים את פעילותה בתחום המזון. ל"גלובס" נודע כי חברת שסטוביץ מנהלת מו"מ לרכישת השליטה (80.1%) בחברת אפ-טוטל קורפוריישן מידי סנו (50.1%) וחברת אדיגר שבבעלות פרופ' סוארי (30%). אפ-טוטל קורפוריישן היא בעלת מפעל לייצור חטיפים בבית שמש המשווק את המותג Mana אך גם עוסק בייצור מותגים פרטיים. בעל מניות המיעוט בחברה (19.9%), מיכאל לובושיץ, ימשיך להחזיק במניות.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, תשיב שסטוביץ לסנו ופרופ' סוארי את מלוא השקעתם בחברה בתוספת של מספר אחוזים וכן, תיטול על עצמה את כל התחייבויות החברה. לפי הערכות, מדובר בסכום של 6-7 מיליון שקל, בתוספת כאמור, להתחייבויות החברה.

מפעל וחברת Mana מתמחים בייצור פריכיות אורז, שקדי מרק, תוספי מרק ומגוון רחב של חטיפים מלוחים. עד כניסתה של סנו עסק המפעל בייצור עבור חברות מזון ובראשן יוניליוור שעבורה ייצרה החברה את הפריכיות ושקדי המרק. בנוסף, ייצרה החברה עבור רשתות השיווק, לרבות ייצור מוצרים בהשגחת הבד"צ, מוצרים עבור המגזר הערבי ומוצרים שיועדו לייצוא למדינות שונות, וביניהן ארה"ב, קנדה, בריטניה, צרפת ואוסטרליה.

ואולם, מאז הרכישה פיתחה החברה סדרה חדשה של חטיפים עם ערכים תזונתיים משופרים. החברה מתהדרת בהקטנת השומן הרווי בחטיפים ותוספת של אומגה 3 לחטיפים כך שרמת השומן הרווי בחטיפים ובשקדי המרק נמוך יותר מרמת השומן הרווי בחטיפים כדוגמת ביסלי, אפרופו ודובונים.

בימים אלה משיקה החברה סדרה חדשה של מוצרים וביניהם חטיף בוטנים שיתחרה ישירות בבמבה תחת המותג "יאמי" ואשר מכיל רמה נמוכה יותר של שומן רווי ונתרן ביחס לבמבה אסם. בנוסף, משיקה החברה סדרת דגני בוקר תחת המותג "מילבו" שיתחרה ישירות בכריות של תלמה.

במקביל, ממשיכה החברה בייצור מותגים פרטיים והיא מייצרת את המותג הפרטי של שופרסל בתחום החטיפים. החברה צפויה לחתום את השנה הנוכחית עם הכנסות של כ-30 מיליון שקל.

חברת שסטוביץ היא חברה ליבוא, שיווק והפצה הנמצאת בבעלות יוני שסטוביץ. המו"מ הנוכחי הוא חלק מרצונה של חברת שסטוביץ להרחיב את פעילותה בתחום המזון. בתחום המזון, שסטוביץ מייבאת את המותגים ברילה, דגני בוקר קלוגס, אלפרו, תה פומפדור, וחטיף פרי וכן, היא מפיצה את מוצרי חברת מאיר בייגל ומינואר גם את מוצרי חברת כרמית.

עיקר פעילותה של שסטוביץ הוא בתחום הקוסמטיקה והטואלטיקה. בתחום הטואלטיקה החברה מייבאת את המותגים קולגייט, פלמוליב וג'ונסון אנד ג'ונסון. בתחום הקוסמטיקה היא מייבאת ומשווקת את רבלון, גרלן, סיסלי, דקלאור, בולגרי, איסי מיאקי, קלוין קליין, נרסיסו רודריגז ועוד.

חברת סנו וחברת שסטוביץ סירבו להגיב לידיעה.