ה"קיצוץ" בתקציב הביטחון: צה"ל חותך את גודל הסופגניות

בצה"ל קבעו כי יש לרכוש מהספקים השונים אך ורק מיני-סופגניות ששוקלות 40 גרם בממוצע והערך הקלורי שלהם נמוך בחצי מהסופגניות הרגילות

חג החנוכה הגיע, אבל בצה"ל ממשיכים במגמת "המזון הבריא" והחליטו להקטין את גודלן של הסופגניות שיסופקו לחיילים.

"הסופגנייה הגדולה שוקלת בממוצע 90 גרם והערך הקלורי שלה גבוה במיוחד, בערך 300 קלוריות ליחידה", סיפרה ראש מדור טכני מזון בצה"ל, רב-סרן דנה שטיינפלד, "אנחנו מצמצמים ככל האפשר שימוש בפריטים לא מזינים - למען בריאות החיילים".

בשל כך, קבעו בצה"ל כי יש לרכוש מהספקים השונים אך ורק מיני-סופגניות ששוקלות 40 גרם בממוצע והערך הקלורי שלהם נמוך בחצי מהסופגניות הרגילות.

הסופגניות החדשות יסופקו קפואות, והטבחים בבסיסים השונים יצטרכו לחמם אותן לפני הגשתן. "עשינו בדיקות על הסופגניות הקפואות והתברר שהן אפילו יותר טעימות", הבהירה רס"ן שטיינפלד. חשוב לציין כי המהלך גם גורם לחיסכון משמעותי בתשלום על הסופגניות, שכן על מיני-סופגניות משלמים פחות מהסופגניות הגדולות וכשמדובר במאות אלפי סופגניות - אז מדובר בעשרות אלפי שקלים.

עם זאת, בצה"ל תישאר כמות מזערית של סופגניות גדולות מהן יזכו לאכול רק החיילים שמשרתים במוצבים הרחוקים, זאת מהסיבה כי אין שם את כוח האדם הדרוש על מנת לחמם אותן. חשוב לציין כי המילוי של הסופגניות בשתי הצורות הוא מסורתי, ויכלול ריבה בלבד. "עדיף שהן יהיו קטנות, בגלל שתמיד אני אוכל כמה וזה בכלל לא בריא", סיכם חייל שמתכונן לחג.

כמו בכל שנה, נערך צה"ל בצורה מיוחדת לחג החנוכה. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך חג החנוכה יסופקו לחיילים יותר מ-385,000 סופגניות. כמו כן יעבירו אנשי הרבנות הצבאית 9,000 חנוכיות לבסיסי צה"ל השונים ברחבי הארץ.