דש ברוקראז': "מה עושים עם כיל? קונים ומרוויחים 36%"

כלכלני דש אופטימיים לגבי כיל וקובעים כי מחיר המניה המניה בתסריט האמצע נמצא בטווח של 45-50 שקל למניה ■ "הסיכון למסחר במנית כיל קטן והלחץ החיובי גדל"

בדש ברוקראז' צופים לכיל אפ-סייד של 22%-36% על שווי השוק, בדש בוחנים מחדש את מחיר היעד של כיל , ובינתיים הכלכלנים אופטימיים לגבי כיל וקובעים כי המחיר הכלכלי של המניה בתסריט האמצע נמצא בטווח של 45-50 שקל למניה - כאמור, מדובר באפ-סייד של 22%-36% על שווי השוק.

בהמשך למסר האופטימי מציינים בדש כי "מחיר המניה מגלם אף יותר תסריט פסימי מאוד של ירידה במחירי אשלג אל מתחת ל-300 דולר לטון בנוסף מגולמת כבר פגיעה רגולטורית נוספת מעין 'ששינסקי לים המלח'. כך שמבחינה כלכלית כדאי לרכוש את מניות החברה", מעריכים בדש.

כזכור, משרד האוצר הודיע ליו"ר החברה לישראל כי המדינה דורשת מכיל מפעלי ים המלח מימון של 90% מקציר ים המלח שעלותו נאמדת ב-3.76 מיליארד שקל, את היתרה של 10% תממן המדינה. בדש בית השקעות מתייחסים היום (ה') לדרישה זו של האוצר ומציינים כי "לעניין הקציר אין השפעה מהותית על מחיר היעד של החברה, האינפורמציה כבר מצויה בשוק ואיננה מפתיעה".

בדש סבורים כי כושר הייצור של כיל בים המלח עומד על 3.5 מיליון טון אשלג בשנה. "עד לא מזמן הנושא הרגולטורי פעל כמשקולת ונראה כי המשקולת הולכת ויורדת", מעריכים. עם זאת, בדש מסייגים ומציינים כי שווי כלכלי אינו תמיד האינדיקציה היחידה ולמרות שכיל נסחרת במחירים נמוכים, עדיין יש לקחת בחשבון מספר גורמים לפני שמחליטים האם לרכוש מניות כיל, גורמים כמו מחירי הסחורות החקלאיות, המשבר הכלכלי בעולם והתנודתיות של כיל.

בסיכום כללי מעריכים בדש כי הסיכון למסחר במנית כיל קטן והלחץ החיובי גדל בעיקר לאור החדשות מאתמול על כך שפוטאש מעוניינת בהגדלה משמעותית שנתח שבו היא מחזיקה בכיל והדיווח כי משרד האוצר מאשר את הגדלת ההחזקה ע"י פוטאש. "נראה כי אם אכן תרכוש פוטאש מניות של כיל הן לא יהיו מהחברה לישראל, מציינים. בדש לא רואים סיבה למכירה מניות של כיל על ידי החברה לישראל בפחות מ- 50 שקל למניה.