אחרי חמישה ימים: סוף לשביתת הסגל האקדמי הזוטר

בעקבות הסכם שגובש בין ועד ראשי האוניברסיטאות לבין המרצים, סוכם כי האחרונים יחדשו את עבודתם כסדרה כבר היום - ובתמורה ייזכו לתוספת בגובה 40 מיליון שקלים לשיפור תנאי העסקתם

אחרי חמישה ימים של שיבושים במוסדות להשכלה גבוהה, הודיעו אמש ראשי הסגל האקדמי הזוטר על סיום השביתה והפעילות תתחדש כסדרה כבר היום.

המרצים הנמנים עם אנשי הסגל התחייבו שלא לשבות ב-21 הימים הקרובים, ובתמורה ייחתם בינם לבין ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הסכם שלפיו יינתנו לחברים בסגל הזוטר הטבות בתנאי העסקתם, בגובה של כ-40 מיליון שקלים.

בהודעת הסגל הזוטר נמסר כי בין ההבנות שהושגו, גם תוספת של 23% לשכר המסטרנטים, הגדלת תקציב המחקר והכנסים, תוספת של חמש שנות ותק לעמיתי הוראה בשנה ב' וכן קרן השתלמות לעוזרי הוראה בשנה א'.

במסגרת העיצומים שהגיעו הערב אל סופם, נעדרו החל מיום ראשון האחרון כ-9,300 המרצים ועוזרי ההוראה מהסגל הזוטר מהאוניברסיטאות במחאה על "תנאי העסקה קבלניים", כהגדרתם.

בוור"ה תקפו בחריפות את המהלך כבר מראשיתו והדגישו כי "ההשוואה בין המרצים ועוזרי ההוראה לבין עובדי הקבלן היא מגוחכת. כל מטרתה הייתה 'לתפוס טרמפ' באופן ציני על גל המחאה החברתית".