שאמה: "יש פתרון בר השגה לערוץ 10; הערוץ לא ייסגר"

יו"ר ועדת הכלכלה: "זה יכול לקחת עוד כמה ימים אבל הפתרון קיים" ■ ההערכה: דחיית המעבר לרישיונות בצירוף הכשרת מועצת הרשות השנייה לטיפול בנושא, יסייעו להצלת הערוץ

האם נמצא הפתרון להמשך קיומו של ערוץ 10? יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה-הכהן, אמר היום (א') ל"גלובס" כי "צריך לקרות משהו מאוד לא סביר ודרמטי כדי שערוץ 10 ייסגר. על-פי כל הנתונים שנמצאים בפני, אני יכול לומר בוודאות שקיים פתרון בר-השגה. זה יכול לקחת עוד כמה ימים אבל הפתרון קיים". שאמה-הכהן סירב לפרט לגבי הפתרון המדובר.

בהתייחס לדבריו של שאמה-הכהן אמר מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, כי "להבנתי שני הדברים היחידים שבאים בחשבון הם דחיית ההחלטה על הרישיונות בשלושה חודשים ל-31 במארס וההחלטה כי מעבירים את חובות התוכן לטובת היצירה הישראלית. העליתי את זה במכתב ליו"ר שאמה-הכהן ובדיונים בוועדה. הצעה כזאת פותרת לטעמי שלוש בעיות: ראשית, היא מעבירה כסף ליצירה. שנית, מדובר בכל זאת בדחייה כי הכסף לא יוצא במיידי. ושלישית, הוצאת הכסף על יצירה הוא דבר ראוי שהח"כים יוכל לעמוד מאחוריו".

אפשרות נוספת שעליה נודע ל"גלובס", היא כי יימצא הכשר משפטי לפיו מועצת הרשות השנייה תוכל לפתור את פריסת התשלומים בעצמה, ללא התערבות הכנסת.

מחר בבוקר צפוי להתקיים בוועדת הכלכלה דיון משולב על חובות רשות השידור ליצירה הישראלית וכן על תשלום דמי הזיכיון והתמלוגים של ערוץ 10 והזכייניות קשת ורשת. ואולם, בטרם תוכל הוועדה לקיים דיון בנושאים אלה יועברו נושאי הדיון לוועדת הכנסת, שתחליט אם מדובר בנושאים חדשים שמצריכים חקיקה נפרדת או ששני נושאים אלה יכולים להתדיין במסגרת הדיון על חוק רשות השידור.

מערוץ 10 נמסר: "ברור לכולם שהקואליציה היא הריבון ושרק ועדת הכלכלה היא זו שיכולה לקבל את בקשת ערוץ 10 לפריסת תשלום החוב למדינה, ולהביא לפתרון שימנע את סגירת ערוץ 10. לצערנו, בשתי ההצבעות האחרונות בעניין נתקלה בקשתנו לפריסת התשלום בחומה חריגה של המשמעת הקואליציונית".