מקאן אריקסון זכה שוב בתקציב הפרסום של עיריית תל-אביב

היקף התקציב עומד על כ-8 מיליון שקל ■ עם פרסומו עורר המכרז ביקורת קשה בענף, בשל תנאי סף בלתי אפשריים עבור רוב המשרדים

משרד הפרסום מקאן אריקסון זכה במכרז על תקציב הפרסום של עיריית תל-אביב, בהיקף של כ-8 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". בגמר התמודדו על התקציב גם משרדי הפרסום יהושע TBWA וזרמון-גולדמן. בשלב הראשון התמודדו גם משרדי הפרסום אדלר-חומסקי ושלמור-אבנון-עמיחי.

מקאן אריקסון זכה לראשונה בתקציב העירייה לפני ארבע שנים. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני מספר חודשים הוציאה העירייה מכרז חדש, שכבר עם פרסומו הצליח לעורר ביקורת בקרב משרדי הפרסום, שטענו כי על-פי תנאי הסף של המכרז במבנהו הראשוני, תתכן רק השתתפות של מקאן אריקסון, ואולי אף של אדלר-חומסקי.

הסיבה לביקורת הייתה כי במכרז הושם דגש מרכזי על סוגים שונים של שירותי אינטרנט, שאינם נמצאים בדרך-כלל במשרדי פרסום. המכרז דרש שמרבית השירותים יינתנו In house ולא על-ידי חברות-בת. כמו כן, הייתה דרישה למחלקה המתמחה בבניית אתרים עם הוכחה לבניית לפחות שלושה אתרים ותחזוקתם. המשמעות הייתה, שמשרד שאין לו מחלקה כזאת לא יוכל להשתתף במכרז.

בעקבות הביקורת של משרדי הפרסום והסערה שעוררו תנאי הסף, שונו חלק מהם מה שאפשר הרחבה של מספר המשרדים המשתתפים.

עם סיום פתיחת המעטפות של ההצעות המסחריות, הוחלט שלשלב הבא יעלו מקאן, זרמון ויהושע. עם זאת, זרמון ומקאן נקראו לשימוע בעירייה מאחר שההצעות המסחריות שלהם היו זהות לחלוטין. מאחר שיוניברסל מקאן מקבוצת מקאן אריקסון היא זו שעמדה מאחורי שתי ההצעות, רצו לוודא בעירייה שאין כאן חשש לעבירה על ההגבלים העסקיים. נראה כי בסופו של דבר בעירייה התרצו, ובחרו במקאן לטפל בתקציב.