הפרקליטות תתבקש לייעץ בעניין הקנס של 18 מ' ש' לסלקום

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל יבקש מהפרקליטות לייעץ בעניין הקנס שהמשרד ממליץ להטיל על סלקום בעקבות חשד למצג שווא, שלפיו היא עומדת בדרישות המשרד לגילוי נאות בחשבונות הטלפון

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, יבקש מהפרקליטות לייעץ בעניין הקנס שממליץ אגף הפיקוח להטיל על סלקום, במסגרת דוח פיקוח שכתב על פעולותיה. כפי שנחשף ב"גלובס" בתחילת החודש, אגף הפיקוח המליץ להטיל על סלקום קנס בסך 18 מיליון שקל בעקבות חשד למצג שווא, שלפיו היא עומדת בדרישות החדשות של המשרד לגילוי נאות בחשבונות הטלפון.

המלצת אגף הפיקוח מעוררת עניין, משום שמדובר באחד הקנסות הגבוהים שהמליץ האגף להטיל על חברה כלשהי. הדוח נמצא בתהליכי עבודה משנת 2009, ובחודש יוני השנה החליט האגף לדחות את טענות סלקום והעביר המלצה חד משמעית להטיל עליה את הקנס. זאת בטענה שהחברה העבירה נתונים "מעובדים" על יישום התקן החשבונאי החדש, ובכך לא מילאה אחר הוראותיו של המשרד להציג בפניו חשבונות אמיתיים.

בתוך המשרד התגלע ויכוח סביב השאלה אם סלקום באמת ניסתה להונות את המשרד, או שעשתה זאת כתוצאה מפרשנות שלה ומתוך רצון להיענות בצורה המיטבית ביותר לבקשתו.

בסלקום טוענים שהחברה לא הצליחה לאתר חשבונות של לקוחות אמיתיים שעונים על דרישות אגף הפיקוח, ולכן יצרה שיקוף מדויק של הנתונים, כפי שהיו מופיעים בחשבונית אותנטית.